loading...
ARTICLES
مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 112 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (1)

تحصيل، تهذيب نفس و ورزش سه عامل اصلي پيشرفت جوانان است/ ديدار با انجمن‌هاى اسلامى دانش‏آموزان‏
شما مجموعه‏اى هستيد كه سعى مى‏كنيد نگذاريد كسى غرق بشود؛ نگذاريد كسى اشتباه كند؛ نگذاريد كسى متوقف بماند. همه‏ى بديها در كج رفتن و افتادن نيست؛ نرفتن و متوقف شدن هم بدى است. محيط انجمن اسلامى، يك چنين محيطى است؛ انگيزه‏ى انجمن اسلامى يك چنين انگيزه‏اى است.

بسم‏اللَّه‏الرّحمن‏الرّحيم‏

خيلى خوشوقت و خوشحالم از ديدار شما جوانان عزيز كه جلوه‏هاى صفا و پاكيزگى و نورانيت دلهاى شما را انسان در هر ديدارى به چشم مشاهده مى‏كند.

هميشه اينجور است كه جوانها براى يك ملت و يك كشور داراى اهميتند. اما گاه در شرايطى اين اهميت مضاعف مى‏شود. مثلاً از باب مثال اگر بخواهيم عرض كنيم، وقتى يك كشورى، يك ملتى درگير يك مبارزه و چالش نظامى با دشمنان خود هست، نقش جوان در آنجا بارزتر مى‏شود؛ يا وقتى يك كشور در حال خيزش به سمت قله‏هاى علمى و عملى و تجربى و سياسى و اجتماعى است، نقش جوانها از اوقات ديگر در تاريخ آن ملت بارزتر مى‏شود.

حقيقت اين است كه كشور و جامعه‏ى ما بعد از انقلاب، در تمام طول اين دوران، لحظات حساسى را گذرانده است كه نقش جوانها و تأثير حالت جوانى و استعدادهاى جوانى در آن، يك نقش برجسته است. با اينكه ما ملت با استعدادى هستيم و بوديم، بر اثر تسلط سياستهاى استعمارى و استبدادى و سلطنتهاى موروثىِ خاندانى و حكومتهاى غاصب و جائر، در طول دو سه قرن، از قافله‏ى علم جهانى عقب مانديم.

عقب‏ماندگى علمى همراهِ خود عقب‏ماندگى اقتصادى و فرهنگى و نظامى و بقيه‏ى عقب‏ماندگى‏ها را هم به بار مى‏آورد. يك كشورى كه با توجه به استعداد خود، با توجه به زمينه‏هاى طبيعى و انسانى خود، با توجه به جايگاه جغرافيايى خود - كه اگر به نقشه‏ى جهان نگاه كنيد، توجه مى‏كنيد كه ايران در چه نقطه‏ى حساسى قرار دارد - با توجه به ذخائر زيرزمينى خود، بايد يكى از پيشرفته‏ترين و يكى از ثروتمندترين كشورهاى دنيا باشد، در دوره‏ى حكومتهاى قاجارى و بعد پهلوى، تبديل شد به حكومت عقب‏افتاده‏ىِ دست‏نشانده‏ىِ فقيرِ ضعيفِ توسرى‏خور. اين، در تاريخ ما اتفاق افتاد. گناهش به گردن كيست؟ در درجه اول به گردن آن زمامداران فاسد و بى كفايت است، كه وابسته هم شدند؛ وقتى سياستهاى استعمارى غرب وارد ميدان شد، وابسته هم شدند. آنها همت و حميّت نداشتند؛ فقط به فكر زندگى و آقايى خودشان و حفظ قدرت حكومت خودشان بودند. گناه، در درجه اول بر دوش اينهاست؛ حالا حد اقل اين دو سلسله‏ى سلاطين قاجارى و سلاطين پهلوى.

ملت ايران حق دارد كه در روز قيامت و در پيش خداى متعال گريبان اين ستمگران را بگيرد و ادعانامه‏ى عظيم و وحشتناكى را عليه اينها در دست بگيرد، بگويد اينها كسانى بودند كه يك كشورِ با استعداد، غنى، بزرگ، داراى آن سابقه‏ى فرهنگى بى نظير را - كه چنين كشورى لااقل بايد در عِداد كشورهاى درجه‏ى يك جهان باشد؛ والّا اصلاً درجه‏ى يك است؛ و در بالاى ستون كشورها بايد قرار داشته باشد - تبديل كردند به يك كشور درجه‏ى چندم؛ هم فقير، هم ضعيف، هم تحقير شده، هم توسرى‏خور، هم نا اميد.

بعد چه اتفاقى افتاد؟ در خلال اين صد، صد و بيست سالى كه بخش آخر آن دوران سخت تا امروز. گذشته، وجدانهاى بيدار و شخصيتهاى بزرگى پيدا شدند كه هشدارهايى دادند؛ برقهايى در آسمان تاريك و ظلمانىِ زندگىِ اين كشور جهاندند كه روشنى‏هايى به وجود آمد؛ بيدارى‏هايى به وجود آمد كه يك نمونه‏اش مخالفت ميرزاى شيرازى با كمپانى رژىِ معروف بود كه در واقع همه‏ى كشور را بتدريج مى‏بلعيد و مى‏خواست سرنوشتى مثل سرنوشت استعمارى هندوستان براى ايران رقم بزند؛ يا فريادهاى مرحوم آيت‏اللَّه مدرس در صحن مجلس ملى آن روز در مقابله‏ى با رضاخان و ديگران و ديگران، در مقابله با آن قرارداد خائنانه‏اى كه آن روز داشتند مى‏بستند كه همه‏ى كشور را تحويل انگليسها بدهند. اينها برقهااى در اين فضا روشن كرد؛ دلها را روشن كرد، عزم‏ها را محكم كرد. نهضت به وسيله‏ى پيشروان اين فكر شروع شد، رهبرى الهى و با عزم و ارده‏اى مثل امام، خداى متعال در اختيار ملت گذاشت؛ باز هم همين جوانها، حركت خودشان را كردند، يك تحول عظيم و بنيادى به وجود آمد؛ ميله‏هاى زندانى كه ملت ايران در آن گرفتار بود، شكسته شد، لكن از اينجااى كه انقلاب شروع كرد، تا آنجااى كه بايد ملت ايران برسد، راهِ طولانى است. اين راه طولانى پر از چالشهاى گوناگون است؛ همت مى‏خواهد، نيرو مى‏خواهد، نشاط مى‏خواهد، ابتكار مى‏خواهد، تراكم عظيم نيروها را مى‏طلبد. اينها بايد به وسيله‏ى جوانها، روحيه جوان، نشاط جوانى تأمين شود.

معمولاً دوران دفاع مقدس را به ياد مى‏آورند كه درست هم هست؛ انسان در دوران دفاع مقدس، گاهى آنقدر داوطلبان جوان را مى‏ديد كه چشم انسان از كثرت جمعيت، سياهى مى‏رفت و از شور و شوقى كه اينها داشتند براى اينكه به خطوط مقدم دفاعى بروند و از استقلال كشور در مقابل تهاجم نظامى دفاع كنند.

اما من مى‏خواهم عرض كنم كه قضاياى ديگر ما و چالشهاى فراوان ظريف ديگرى كه داشتيم، كمتر از دوران دفاع مقدس نيست. ملت ايران پرچم حاكميتِ معنويت و دين را بر زندگى بشرى برافراشته و در دست گرفته. اين، خيلى مهم است. درست است كه امروز انسانها در همه نقاط دنيا تقريباً، بخصوص در همين كشورهاى غربى و مادى، از ماديت دلزده شده‏اند؛ دلشان براى يك معنويتى - كه درست هم آن معنويت را نمى‏شناسند - پر مى‏زند و جوانها سر در گم دنبال چيزى وراى اين ظواهر مادى و اين لذات مادى هستند كه براى آنها عادى شده ؛ دنبال معنويتند؛ اما قدرتهاى اداره‏كننده‏ى عالم، مديريتهاى اقتصادى دنيا؛ يعنى همين غارتگران، چپاولگران، يعنى همين كه شما به آن استكبار جهانى مى‏گوئيد، نمى‏گذارند ملتها به سمت معنويت راه پيدا كنند. شوق هست؛ اما مانع هم هست. در يك چنين دنيااى، جمهورى اسلامى؛ يعنى يك ملت، يك كشور بزرگ در يك نقطه‏ى حساس با اين همه جوان، با اين ثروتهاى مادى و معنوى كه درس هست و همه هم ميدانند، پرچم معنويت را در دست گرفته، مى‏گويد من مى‏خواهم انسانها را در سايه معنويت به سعادت، به خوشبختى، به رفاه، به امنيت، به پيشرفت علمى و به استقلال برسانم؛ و ثابت كرده كه اين، شدنى است. اين يك هماوردطلبى بزرگ نسبت به استكبار جهانى است و فلسفه‏هاى آنها را باطل مى‏كند؛ روشهاى آنها را يكسره زير سؤال مى‏برد.

اگر اين ملت بتواند خودش را به قله‏هاى پيشرفت و علم و ترقى برساند، يك دروازه‏ى عظيمى جلوى راه ملتها براى رفتن به سمت معنويت باز مى‏شود. لذا كارشكنى مى‏كنند؛ مخالفت مى‏كنند؛ تبليغات سوء مى‏كنند؛ تحقير مى‏كنند؛ از فشارهاى سياسى و اقتصادى استفاده مى‏كنند، براى اينكه اين ملت نتواند به اين مقصود برسد؛ اما عزم ما و عزم اين ملت، عزم راسخى است و راه را ادامه ميدهد؛ اينجاست كه نقش نيروى جوان خودش را نشان مى‏دهد.

جوان مؤمن، جوان لبريز از اميد، جوان داراى اعتماد به نفس، جوانى كه به ابتكارات و استعدادها و خلاقيت خود اعتقاد دارد، با نشاط جوانى و نيروى جوانى، مى‏تواند در بلند كردن اين بار عظيم و پيش بردن اين گردونه‏ى عظيم نقش ايفا كند.

همه‏ى سعى دشمنان ما اين است كه اين عناصرِ زنده‏كننده و پيش‏برنده را از جوانهاى ما بگيرند؛ ايمانش را بگيرند، اعتماد به نفسش را بگيرند؛ كما اينكه در دوره طاغوت موفق شده بودند. جوان ما آن روز اعتماد به نفس نداشت، خودش را به طور غريزى و شبه غريزى، كوچك‏تر و حقيرتر از يك جوان اروپااى مى‏دانست! مگر جوان اروپااى چيست؟ كيست؟ يك موجود سر تا پا عقده‏ى روحى و مشكلات روانى و گرفتارى‏هاى گوناگون مادى و معنوى؛ اما تبليغات رنگين، تصويرى از جوان ما درست كرده بود كه اين جوان ما به اين تصوير كه نگاه مى‏كرد، هميشه احساس مى‏كرد كه كوچك‏تر است؛ حقيرتر است؛ يك چنين اشتباهى را در ذهن جوانهاى ما كاشته بودند. الان هم جوانهاى آن دوران كه پير مردهاى امروزند، آنهايى كه تحت تأثير انقلاب قرار نگرفتند، اگر مراجعه كنيد، همان روحيه و احساس را در اينها مى‏بينيد؛ تربيت غلط دوران جوانى آن روز. آنها اعتماد به نفس نداشتند.

مى‏خواهند از جوانِ امروز، اعتماد به نفسش را بگيرند، ايمانش را بگيرند، روحيه‏ى ابتكارش را بگيرند، روحيه‏ى خلاقيتش را بگيرند، شوق او به پيشرفت و كار را بگيرند و او را با گرفتاريهاى گوناگون سرگرم و مشغول كنند. حالا يكى را به شهوات، يكى را به كارهاى لغو، يكى را به هرزه‏گردى و بيهوده اين ور و آن ور رفتن، يكى را به يقه‏ى اين و آن را گرفتن.

شما كه انجمنهاى اسلامى هستيد، مسئوليت مضاعفى داريد؛ يعنى مسئوليت جوان اين روزگار - كه خود، مسئوليت بسيار بزرگ و بسيار پر افتخارى است، كه شايد اين قطعه‏اى كه شما داريد در آن زندگى مى‏كنيد، از لحاظ حساسيت در طول تاريخ ما، كمتر در گذشته تكرار شده و كمتر هم در آينده تكرار شود؛ قطعه‏اى كه بناست يك ملت عقب‏مانده را به پيشرفته‏ترين ملت دنيا تبديل كند - و يك مسئوليت ديگر شما، مسئوليت انجمن اسلامى است؛ يعنى آن جوانى كه براى خود در بين جوانهاى ديگر رسالت و مسئوليت قائل است.

ممكن است جوانها اشتباه كنند؛ ممكن است تحت تأثير احساسات غلط يا فهم غلط يا آدرسهاى غلط يا جاذبه‏هاى خطرناك قرار بگيرند. بايد آنها را نجات داد. شما آن نقش نجات دهنده را مى‏خواهيد ايفا كنيد، بالاخره در اين درياى عظيم جوانى، يكى هم ممكن است غرق شود، كه نجات غريق لازم است. انجمن اسلامى بدون اينكه پرچم اين ادعا را بلند كند و به رخ اين و آن بكشاند - كه اين به رخ كشيدن چيز خوبى نيست - بايد براى خود، نقش نجات غريق قائل باشد.

گفت آن گليم خويش به در مى‏برد ز موج وين سعى مى‏كند كه بگيرد غريق را

شما مجموعه‏اى هستيد كه سعى مى‏كنيد نگذاريد كسى غرق بشود؛ نگذاريد كسى اشتباه كند؛ نگذاريد كسى متوقف بماند. همه‏ى بديها در كج رفتن و افتادن نيست؛ نرفتن و متوقف شدن هم بدى است. محيط انجمن اسلامى، يك چنين محيطى است؛ انگيزه‏ى انجمن اسلامى يك چنين انگيزه‏اى است. معلوم است كه عنصر نجات غريق شنايش بايد از شناى ديگران خيلى بهتر باشد؛ والّا نه فقط غريق را نمى‏تواند نجات بدهد، كه خودش هم غرق خواهد شد. پس بايد خودتان را قوى كنيد؛ بنيه‏ى اعتقادى و بنيه‏ى اخلاقى را بايد قوى كنيد.

من دو سه سال پيش به جوانها - ظاهراً در جمع شما بود يا يك جمع ديگرى - گفتم من به جوانها مى‏گويم: تحصيل، تهذيب، ورزش. تحصيل كنيد؛ يعنى نيروى خرد، فكر، مغز، علم در شما تقويت شود. الحمدللَّه گزارشى كه من دارم، اين است كه بچه‏هاى انجمن اسلامى دانش‏آموزى در دبيرستانهااى كه حضور دارند، معمولاً درسشان هم بهتر از درس همكلاسى‏ها و هم‏دوره‏اى‏هايشان هست - حالا ممكن است همه‏جا اينجور نباشد - اين، خيلى چيز خوبى است، بايد اينطور باشد. از لحاظ علمى خودتان را تقويت كنيد، پيش ببريد؛ نه فقط براى اينكه حرف شما در ديگرى اثر كند، براى اينكه شما مى‏خواهيد يك ستونى باشيد كه اين بناى عظيم، اين كاخ مجلل - كاخ مدنيت و پيشرفت ملت ايران - بر روى اين ستونها بر سرِپا بايستد و بنا شود.

در كنار تحصيل، تهذيب باشد. دلهاى شما جوانها نورانى است؛ فطرت الهى در شماها زنده و درخشان است. امروز شما خودتان را به كارهاى نيك، خلق‏نيك، رفتارنيك اگر وادار كنيد و عادت بدهيد، هويت انسانى شما همين‏جور شكل مى‏گيرد و تا آخر عمر اين دستاورد با شما خواهد ماند. بخصوص در اين مقطع سنى شماها، كه يك مقطع زرين است؛ يك مقطع طلايى است.

در اين مقطع خيلى كارهاى بزرگ مى‏شود بر روى شخصيت خود انجام داد؛ خودسازى. ارتباطتان را با خدا قوى كنيد. در مسائل دينى بر نقاط عقلانى و ظريف بپردازيد و آنها را از استادان ماهرش فرا بگيريد. دين، عواطف هم دارد؛ لكن اين عواطف به معنويات عميق، به فكر عميق تكيه دارد؛ اين فكر را بايد آموخت و با مبانى دينى آشنا شد و بر اساس آن، روى شخصيت خود، روى دل خود اثر گذاشت. روى دل خودتان بايد اثر بگذاريد. ما بايد دل خودمان را خيلى اوقات مخاطب قرار بدهيم.

يكى از اهلِ معنا گفته بود من روزى چند هزار مرتبه فلان ذكر را بر اين دل خفته‏ى غافل خودم خواندم؛ چه تعبير خوبى است. نماز همان ذكرى است، همان آب حياتى است كه انسان به دل خود مى‏بخشد؛ نمازِ با توجه؛ توجه به معنا، توجه به اينكه در مقابل خدا قرار داريم. نماز را اين‏طورى بخوانيد. وقتى به نماز مى‏ايستيد، به ياد بياوريد كه در مقابل خداوند متعال ايستاده‏ايد و داريد با او حرف مى‏زنيد. در سرتاسر نماز سعى كنيد اين حالت حفظ بشود، آنوقت اين نماز اثر مى‏گذارد و دل انسان را مثل اكسير عوض مى‏كند. اكسير ماده‏ى كيميايى است كه مى‏گويند مس را طلا مى‏كند. دل ما از مس هم كه باشد، اكسير ذكر آن را به طلا تبديل مى‏كند. اين، خيلى مهم است.

تهذيب شامل رفتارها هم مى‏شود؛ رفتار با پدر و مادر. پدر و مادرهايتان را هم دوست بداريد و هم اين دوستى را به آنها ابراز كنيد؛ هم احترامشان كنيد. هم اطاعتشان كنيد؛ در داخل محيط خانه، اخلاق شما، رفتار شما مى‏تواند يك خانواده را بسازد. يك جوان گاهى در يك خانواده، پدر، مادر، برادران، خواهران را تحت تأثير قرار مى‏دهد. من گاهى به خانواده‏ى شهدا كه سر مى‏زنم، پدرها، مادرها - اين را من شنيده‏ام - مى‏گويند اين جوان، جوان شهيدشان، در داخل خانه با رفتار خود، معلم ما بود؛ نماز خواندنش، نماز خواندن را به ما ياد مى‏داد؛ قرآن خواندنش، قرآن خواندن را به ما ياد مى‏داد؛ وظيفه‏شناسى، نشاطش براى كار، نشاط و وظيفه‏شناسى را به ماها تعليم مى‏داد. يك جوان مؤمن و مهذب در داخل خانواده، مثل يك چراغ محيط خانواده را روشن مى‏كند و برادرها، خواهرها از او فرامى‏گيرند؛ در داخل محله، در داخل محيط زندگى، در داخل محيط كار.

حالا تابستان در پيش است. ان‏شاءاللَّه بعد از امتحانات، جوانان انجمنهاى اسلامى بيش از ديگران به فكر باشند كه از اين فراغت تابستان و از اين فرصت براى مطالعه، براى فراگيرى، براى شركت در كارهاى بدنى كه در خدمت مردم هست - گاهى بسيج و ديگران، كارهايى را در اختيار جوانها مى‏گذارند؛ فعاليتهاى بدنى، خدمات، سازندگى - و كمك به پدر و مادر، كمك به خانواده، تهذيب و ورزش استفاده كنند. ورزش هم يك كار لازم است. من به همه‏ى جوان‏ها، دخترها، پسرها، توصيه‏ى دائمى‏ام اين است كه ورزش بكنند.

اين سه عنصر اصلى را شما جوانهاى انجمن اسلامى با كيفيت بهتر و با كيفيت بالاتر در رفتار خودتان و در تأثيرى كه بر روى ديگر جوانها مى‏گذاريد، انجام دهيد.

جوانى يك نعمت بزرگى است كه يك بار به هر انسانى داده مى‏شود؛ يك دوره‏ى معينى هم دارد. از آن دوره كه گذشتيد، از بركات آن دوره مى‏توانيد استفاده كنيد. پيرمردهاى داراى آرامش روحى و فكر روشن و رفتار منظم و برنامه‏ريزى شده، كسانى هستند كه جوانى را با اين خصوصيات گذرانده‏اند. پيرمردهاى كسل، آشفته، بى‏حوصله، سير از زندگى، كسانى هستند كه در جوانى اين ذخيره را فراهم نكرده‏اند.

پيرمردها و پيرزن‏هااى كه در كهولت راحت با خدا انس پيدا مى‏كنند، كسانى هستند كه اين انس را در جوانى به دل خودشان ياد داده‏اند. اشتباه است اگر خيال كنيم مى‏شود جوانى را كلاً به غفلت گذراند. اما در پيرى يك انسان ذاكر و شاكر خدا بود؛ نخير، نمى‏شود. سعى مى‏كنند گاهى، اما نمى‏توانند. اين ذخيره‏اى كه شما در جوانى فراهم مى‏كنيد، اين ذخيره‏ى همه‏ى عمر شماست تا آخر، چه ذخيره‏ى جسمى، چه ذخيره‏ى فكرى، چه ذخيره‏ى قلبى و روحى. اين ذخيره‏ى شماست تا آخر عمر و ذخيره‏ى ابدى شماست براى زندگى ابدى، كه حيات واقعى آنجاست.

قدر اين دوران را بدانيد؛ قدر عضويت در انجمن اسلامى را هم بدانيد. فرداى اين كشور براى شماست؛ ساختن اين كشور با دستهاى تواناى شما امكان‏پذير است. جامعه‏ى جوان كشور ما، جامعه‏ى بسيار خوبى است. استعداد، طبيعى است؛ فضا، فضاى حركت و نشاط و تلاش است. البته دشمن خيلى دارد خودكُشون مى‏كند براى اينكه جامعه‏ى جوان ما را از كار بيندازد؛ ريزشهايى هم يك گوشه‏هايى داريم، از آنها هم بنده بى‏خبر نيستم؛ اما رويشها بمراتب بيشتر از ريزشهاست. جوانهاى ما خوبند، دارند خوبتر هم مى‏شوند، ان‏شاءاللَّه پيش هم مى‏روند. و من مطمئنم آن روزى كه بنده و امثال بنده - طبقات سنى ما - در دنيا نيستيم، آن روز شما دنياى عالى را كه محصول تلاش امروزتان هست، خواهيد ديد و تجربه خواهيد كرد. و ان‏شاءاللَّه باز براى آينده‏هاى بهتر و برتر از آن برنامه‏ريزى خواهيد كرد.

اميدواريم خداوند متعال، دلهاى نورانى شما و جانهاى پاكيزه‏ى شما را هميشه نورانى و پاكيزه نگه دارد.

والسّلام عليكم و رحمةاللَّه و بركاته

دوشنبه 24 ارديبهشت 1386

All Rights Reserved .2005 © - Design by : MihanITC

مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 97 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

ڕێژاو بەهەشتي بناري داڵاهۆ

لە سە د و بيست کيلۆميتري باکووري ڕۆژاواي کرماشان بە رە وقەسري شيرين لە سەر ڕێگاي کرند - سەرپێڵي زەهاو، لەنێوان دوندە سپي پۆش و جوانەکاني داڵاهۆ و دارستانەکان و لەپاڵ چۆمە بە خوڕەکاندا دەگەيتە جێگايەک کە دە ڵێي پارچەيەکي بەهەشتە لە سە ر عەرز.

ئێرە "ڕێژاو"ە . ڕێژاو لە زماني کوردي دا بە ماناي تاڤگە و قەڵبەزەيە.

لەيەکەمين نيگادا بۆ بينەر دەردەکەوێ کەبۆچي ئەم ناوچەيە ناوي ڕێژاوي لێنراوە. لەدڵي گاشەبەردەکاندا کانياوي زۆر جوان هەڵدەقوڵێن و ديمەنێکي جوانيان بە ڕێژاو بە خشيوە.

هەندێک کەس لەو باوەڕەدان کەوشەي ڕێژاو لە واژەي کوردي " ڕچ ئاو" بە ماناي ئاوي بەستراو يان ئاوي زۆر سارد، وەرگيراوە.

ناوچەي ڕێژاو لە ڕووي جۆگرافييەوە ناوچەيەکي کوێستاني و ئاو و هەوايەکي فێنکي هەيە کەلەباکوورەوە لکاوە بە کێوەکاني داڵاهۆ وە.

دارهەنجير وگوێز و هەنار و چۆمە بە خوڕەکاني ڕێژاو کە چاوگەي چۆمي ئەڵوەنن بوونەتە هۆي بەديهاتني سرووشتێکي جوان لەم ناوچەيەدا.

لێرە هيچ باسێک لە قە رەباڵغي و پيسي هەوا نييە. تەنيادەنگێک کەبەرگوێ دەکەوێ هاژەي چۆمان لەبن دارەبەرزەکاني ڕێژاو دايە. کێوەجوانەکاني ملە سوورە ، تاش خزي ، کوچکي تەلار، کاو و قەڵابەرزە جوانييەکي يەکجار زۆريان بە ڕێژاو بە خشيوە و کەژەوانان زۆرجاران ڕووي تێدەکەن .

دۆڵە جوانەکاني دەرە لەرز ، دەرە تاويان، هەنجير کوان و... وکانياوەکاني ڕێژاوي سە روو، کاني کاک غەفوور، چوار چەمە، کاني ملاواز، دەليق و... بۆ وێنە ئەو شوێنانە ن کە سە رنجي گەشتياران ڕادەکێشن.

بەڵام شوێنە سە رنج ڕاکێش و گە شتيارييەکاني ڕێژاو تەنيا سرووشتە جوانەکەي نييە ، چونکوو بە بڕواي زورێک لە ڕۆژهەڵات ناسان و مێژوو نووسان لە بە ر دامەزراني يەکەمين حوکوومەتەکان لە ڕۆژاواي ئێران ئەم ناوچەيە شوێني کەونارايي يەکجار زۆري لێن کە کێوي بێستوون و تاقۆسان و سەدان ئاسەواري مێژوويي لە کرماشان ، سە لمێنەري ئەم ڕاستييەن.

ناوچەي ڕێژاويش ئەگەر چي لە يەکەمين نيگادا تەنيا وەک سەيرانگەيەکي سرووشتي دێتە بە رچاو بە ڵام بە پێي لێکۆڵينەوە ي کەوناراناسان ئاسەواري ئەوتۆي تێدان کە سەلمێنە ري پێشينە ي دوورودرێژي ژياني مرۆڤ لە م ناوچەيە دايە.

مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 64 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)
ژماره‌ی بینینه‌کان :
  • 6
  • سێ شەممه 8/12/1391
  • رۆژژمێر :
  • ژه‌هري‌ هه‌نگ چاره‌سه‌رى چه‌ندين نه‌خۆشييه‌

    زاناياني‌ بوارى پزيشكي‌ ده‌لێن" ژه‌هري‌ هه‌نگ بۆ چاره‌سه‌ركردني‌ ژماريه‌ك نه‌خۆشي‌ درێژخايه‌ن به‌سووده‌ . چاره‌سه‌ركردن به‌ ژه‌هري‌ هه‌نگ يه‌كێك له‌شێوازه‌ باوه‌كاني‌ چاره‌سه‌ركردن بووه‌ له‌ كۆندا، له‌وانه‌ش چزوي‌ هه‌نگ بۆ به‌ره‌نگاري‌ درێژبوونه‌وه‌ي‌ ماوه‌ي‌ نه‌خۆشيه‌كان به‌كارده‌هينرا.

    زاناياني‌ بوارى پزيشكي‌ ده‌لێن" ژه‌هري‌ هه‌نگ بۆ چاره‌سه‌ركردني‌ ژماريه‌ك نه‌خۆشي‌ درێژخايه‌ن به‌سووده‌ .

    زاناياني‌ زانكۆي‌ كارۆليناي‌ باكوريش له‌ لێكۆڵينه‌وه‌يه‌كدا كاريگه‌ري‌ ژه‌هري‌ هه‌نگيان له‌سه‌ر ئازاري‌ پشت‌ و ڕان تاقيكرده‌وه‌، دواتر بۆيان ده‌ركه‌وت ئه‌و شێوازه‌ دوو له‌سه‌ر سێي‌ ئازاره‌كان كه‌مده‌كاته‌وه‌، به‌ڵام به‌هۆي‌ بووني‌ داووده‌رماني‌ ديكه‌وه‌ لێكۆڵينه‌وه‌كه‌ بڕياري‌ ته‌واوي‌ ڕێژه‌ي‌ كاريگه‌ري‌ ژه‌هري‌ هه‌نگي‌ بۆ ڕوون نه‌بووه‌ته‌وه‌.

    له‌لێكۆڵينه‌وه‌يه‌كي‌ ديكه‌شدا كه‌ نه‌خۆشخانه‌ي‌ زانكۆي‌ گانگدونگي‌ كۆريا ئه‌نجاميدوه‌‌و (100) نه‌خۆش تێيدا به‌شداربوون، نيوه‌ي‌ ئه‌و نه‌خۆشانه‌ ده‌رمان‌و نيوه‌كه‌ي‌ ديكه‌يان ده‌رزي‌ دروستكراويان به‌كارده‌هێنا، لێكۆڵينه‌وه‌كه‌ به‌ شه‌ش جار‌و له‌ماوه‌ي‌ سێ‌ هه‌فته‌دا به‌ڕێوه‌چوو، ده‌رزي‌ لێدانه‌كه‌ش له‌قوڵايي‌ يه‌ك سانتيمه‌تردا ئه‌نجام ده‌درا.

    لێكۆڵێنه‌وه‌ي‌ دووه‌م به‌به‌شداري‌ (300) نه‌خۆش بوو به‌سوود وه‌رگرتن له‌ ژه‌هري‌ وشكه‌وه‌بووي‌ هه‌نگ بۆ ئه‌و نه‌خۆشانه‌ي‌ تووشي‌ هه‌وكردني‌ جومگه‌ي‌ ئه‌ژنۆ هاتبوون، ئه‌م لێكۆڵينه‌وه‌يه‌ش بۆماوه‌ي‌ (12) هه‌فته‌‌و به‌لێداني‌ (20) ده‌رزي‌ له‌ناوچه‌ي‌ ئه‌ژنۆ ئه‌نجامدرا.

    باخچە

    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 136 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)
    يورش ابرهه به مكه معظمه براي نابودي كعبه - 53 سال پيش از هجرت
    ابرهة بن صباح، از فرماندهان نظامي حبشه در سرزمين يمن بود، كه با پشتيباني هاي مستقيم كشور حبشه و حمايت هاي غير مستقيم امپراتوري روم شرقي در آن سرزمين، زمامداري مي كرد و دين مسيحيت را تبليغ مي نمود.وي، در يمن فشار سنگيني بر اهالي اين منطقه اعمال مي كرد و بسياري از مخالفان خود را از هستي ساقط و بسياري ديگر را دستگير و به عنوان برده به فروش مي رسانيد و به سرزمين هاي حبشه، شمال افريقا و امپراتوري روم منتقل مي كرد.ابرهه، در "صنعا" پايتخت يمن، كليساي مجلل و زيبايي ساخت و نام آن را "قليس" گذاشت و طي دستورالعملي، به تمامي عرب ها و ساكنان جزيرة العرب فرمان داد كه براي زيارت و عبادت خداوند متعال به اين كليسا رفته و از بت خانه ها و ديگر اماكن مذهبي، از جمله كعبه ] خانه خدا [ دست بردارند. در غير اين صورت با مجازات سنگيني روبرو خواهند شد.اهالي يمن از ترس جنايت كاري هاي وي، به فرمانش گردن نهادند وليكن ساير عرب هاي جزيرة العرب، به آن اعتنايي نكرده و به عبادت گاه هاي خويش اهميت مي دادند.مردي از طايفه "بني فقيم" و يا "بني مالك" جهت بي اعتبار كردن كليساي قليس، از سوي برخي از عرب هاي متعصب، ماموريت يافت كه به صنعا رفته و با نجس كردن محيط اين كليسا، بر آن بي حرمتي نمايد و از اعتبارش در نزد مردم بكاهد.ابرهه، كه براي خون ريزي و انتقام جويي به دنبال بهانه مي گشت، سوژه مهمي يافت و با اين رفتار تحقير آميز عرب ها، خشمگين شد و در صدد انتقام بر آمد.وي، لشكري آراست و به قصد تخريب خانه خدا ] كعبه معظمه [ راهي مكه شد و در سر راه خويش به قتل و غارت پرداخت و وحشت عظيمي در آن ناحيه پديد آورد و همين كه وارد اراضي اهالي مكه گرديد، چهار پايان آنان، اعم از شتر، اسب و گوسفند را غارت كرد. از جمله دويست شتر، متعلّق به عبدالمطلّب را به تاراج برد.وي، به اهالي مكه پيام فرستاد كه قصد نابودي كعبه را دارد، اگر مردم مكه به دفاع برخيزند، تمامي آنان را قتل عام و زنان و فرزندانشان را به اسيري خواهد گرفت.مردم مكه، به گفت و گو و مشورت پرداختند و در آغاز تصميم به دفاع گرفتند، ولي با استدلال ها و مصلحت انديشي هاي عبدالمطلب از اين تصميم منصرف شده و به توصيه وي، به كوه ها و درّه هاي اطراف مكه پناهنده شده و خود را از رويارويي با سپاهيان حبشي دور نگه داشتند.عبدالمطلب، مهتر و بزرگ قريش و جدّ پيامبر خدا(ص) كه با اين تدبير و دور انديشي، خدمتي بزرگ به مكه و مكيان كرد، معتقد بود كه صاحب خانه، از خانه خويش دفاع و پاسداري خواهد كرد و بيني متجاوزان و سركشان را به خاك خواهد ماليد.با اين حال، عبدالمطلب به همراه چند تن از بزرگان قريش به نزد ابرهه رفت و او را از تخريب خانه خدا بازداشت و از او خواست كه به ديار خود برگردد و اموالي كه از مردم غارت كرده است، به آنان برگرداند. ولي ابرهه، به هيچ وجه راضي به بازگشت بدون دستيابي به مقصودش نبود و اصرار بر تخريب خانه خدا داشت. عبدالمطلب پس از گفت و گو با ابرهه، به مسجدالحرام برگشت و در كنار خانه خدا به نماز و مناجات پرداخت و سپس حلقه در خانه خدا را گرفت و با سرودن شعري حماسه اي از خداي منان درخواست كرد كه شرّ ابرهه را به خودش برگرداند و نگذارد آن نابكار، آسيبي به كعبه وارد سازد.ابرهه، پس از آن كه از عدم مقاومت مردم اطمينان حاصل كرد، دستور پيش روي و تخريب خانه خدا را صادر كرد و در اندك مدتي، هزاران نفر از سپاهيان فيل سوار حبشي به سوي خانه خدا به راه افتادند و با سر و صداي خويش و نعره اسبان و نفير شتران و فيل هاي خود وضعيت عجيبي پديد آوردند.ولي هنوز به كعبه نزديك نشده بودند، كه يك باره مشاهده كردند فوجي پرنده از سمت دريا پديدار شده و بر بالاي سرشان به پرواز درآمدند و آنان را از آسمان سنگ باران كردند.هر پرنده اي بر منقار و پاهاي خود، چند عدد سنگريزه حمل كرده و هر يك از آن ها را بر سر يكي از سپاهيان ابرهه مي انداخت و او را از هستي ساقط مي كرد.سپاهيان ابرهه، مات و مبهوت شده و به يكديگر پناهنده و سپس پراكنده مي شدند و هر كدام به جانبي پناه مي آوردند، ولي نمي توانستند از حملات بي امان پرندگان سنگ انداز رهايي يابند.در اندك مدتي، سپاهيان ابرهه متلاشي گرديد و تعداد زيادي از آنان به هلاكت رسيدند و عده اي اندك موفق به فرار شده و به سوي يمن عقب نشيني كردند. ابرهه نيز از جمله فراريان بود كه با بدن زخمي و خون آلود، به سوي يمن برگشت و در آن جا حالش وخيم تر شد و قلبش در سينه اش بشكافت و با سرافكندگي تمام به هلاكت رسيد.بدين گونه، همان طوري كه عبدالمطلب پيش بيني كرده بود، صاحب كعبه از خانه خود محافظت كرد و گردنكشان و جباران را درس فراموش نشدني آموخت و معجزه اي بزرگ را آشكار ساخت، تا دليلي بر وحدانيت آفريننده جهان باشد.اين واقعه، چون اهميت به سزايي در نزد عرب ها داشت، آن را مبدا تاريخ خود قرار داده و آن سال را "عام الفيل" ناميدند.در آن هنگام، حضرت محمد(ص) در رحم مادرش حضرت آمنه(س) بود و پس از دو ماه و هفده روز بعد، ديده به جهان گشود و بدين جهت، سال تولد آن حضرت را، نخستين سال عام الفيل بر شمرده اند. (1)خداوند متعال در قرآن كريم به ماجراي ابرهه و فيل سواران حبشه، اشاره كرد و سوره ويژه اي با نام "سورة الفيل"، نازل فرمود. (2)به راستي داستان اصحاب فيل، عبرتي براي تمامي هواپرستان و دنيا طلباني است كه براي چند صباحي زندگي ظالمانه و ستمگرانه خويش، هر ارزشي را زير پا نهاده و به هر عمل ننگيني اقدام مي كنند.1- نك: بحارالانوار (علامه مجلسي)، ج 65، ص 230؛ تاريخ ابن خلدون، ج1، ص 64؛ مجمع البيان (علامه طبرسي)، ج 10-9، ص 820؛ فرازهايي از تاريخ پيامبر اسلام ص (جعفر سبحاني)، ص 46؛ المبعث و المغازي (أبان بن عثمان احمر)، ص 36اين سوره كوچك، 5 آيه دارد و يكصد و پنجمين سوره قرآن كريم است و در آغاز آن آمده است: اَلَم تَرَكَيفَ فَعَلَ رَبُّكَ باَصحابِ الفيلِ …
    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 81 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

    غار دربند گیلان-پارینه سنگی قدیم

    مجله باستان شناسی و تاریخ سال بیست و یکم شماره یکم- غار دربند: شواهدی نو یافته از دوره پارینه سنگی قدیم در گیلان- فریدون بیگلری، ولی مرجانی و ...

    غار دربند اولین محوطه استقراری پارینه سنگی قدیم است که در ایران شناخته شده است.این غار اولین بار در سال 1384 توسط ولی جهانی کشف شد. این غار در جنوب غربی روستای سی دشت و جنوب روستای رشی در بخش رحمت آباد و بلوکت شهرستان رودبار در ارتفاع 750متری از سطح دریا قرارداد. دیواره های غار تقریبا عمودی است. دهانه غار حدود 45 متر پایینتر از لبه پرتگاه و 150 متر بالاتر از کف دره قرار دارد.
    دست ساخته های کشف شده عمدتا از سنگ چرت و درصد کمی از سنگهای آذرین ساخته شده اند. مجموعه ای از تراشه های ساده، رتوش شده و ضایعات، سنگ مادر ساطور شکل و سنگ خراشنده در این محل یافت شده است. همچنین 70 نمونه استخوان و دنداد جانوران کوچک و یزرگ نیز در این غار کشف شده است. نیمی از آنها مربوط به خرس سانانی است که با خرسهای قهوه ای که در دوره هولوسن در فلات ایران بوده فرق دارد. این بقایای خرس مربوط به گونه دنینگری است که در دوره های پله ایستوسن میانی و جدید در منطقه قفقاز میزیست.با توجه به بررسیهای اولیه این گونه به طور تقریبی بین سالهای بین 500000 تا حدود 250000 سال پیش در قفقاز وجود داشته است.

    دهانه غار و دره مقابل آن

    مجموعه مصنوعات سنگی بدست آمده از حفاریهای غیر قانونی

    آرواره پایینی خرس غار

    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 77 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

    ايران در دوران پارينه سنگي -جمع آوري غذا

    شروع اين دوره در ايران به طور دقيق مشخص نيست ولي پايان آن دوازده هزار سال پيش تخمين زده شده است انسان شناسان اين دوره كه در آن انسانها به جمع آوري غذا مشغول بوده اند را به سه دوره قديم،ميانه و جديد تقسيم كرده اند.در اين دوره آدمي پس از سنگ از چوب و استخوان براي ساختن ابزار مورد نياز استفاده ميكرد.قديمي ترين اثري كه از انسان باقي مانده است در كشور اتيوپي كشف شده است كه متعلق به چهار ميليون و دويست هزار سال پيش است.از اين انسان نما فسيلي از آرواره هايش به دست آمده است

    غاردربند گیلان-پارینه سنگی قدیم

    قديم ترين آثار اين دوره در ايران متعلق به دوره زيرين پارينه سنگي جديد است و بين دويست هزار تا صدهزار سال قدمت دارد. ايران در دوران پارينه سنگي جديد مورد توجه قرار گرفته است كه در گوشه و كنار آن گروههاي كوچكي ميزيسته اند.اين دوره را به سه قسمت زيرين ،مياني و زبرين تقسيم كرده اند. تعدادي از آنها كه شناسايي شده است عبارتند از
    مناطق پارينه سنگي جديد-دوره زيرين

    اين كشفيات در ايران متعلق به دوره پارينه سنگي جديد،زيرين ميباشند. پس از اين دوره پارينه سنگي جديد،مياني شروع ميشود. در اين دوره از طريق شكار حيوانات سم دار ، نظير آهو غزال، گورخر و احتمالا بز گوسفند و گاو اهلي نشده غذاي آدمي تهيه ميشده است.نمونه هايي از اين مناطق در ايران عبارتند از
    مناطق پارينه سنگي جديد-دوره مياني


    غار دو اشكفت

    غار ملاورد

    هوليلان

    غار يافته

    هرسين

    دوره هاي پارينه سنگي جديد زبرين را نميتوان به طور دقيق از دوره مياني جدا نمود زيرا مكانهايي كه آثار آنها كشف شده است نزديك هم هستند و همچنين سير تكاملي ابزار بسيار كند بوده است.يكي از مهمترين مناطق كوههاي زاگرس بوده است. البته مناطق شرقي ايران نيز از اين لحاظ كمتر از زاگرس نيست ولي تاكنون بيشتر حفاريهاي علمي در زاگرس انجام گرفته است.
    مناطق پارينه سنگي جديد-دوره زبرين

    مناطق فرا پارينه سنگي

    دوره مس، برنز و آهن در ایران

    ايران در دوران نوسنگي - توليد غذا

    پس از دوران پارينه سنگي انسان ازجمع آوري غذا دست كشيد وبه توليد غذا پرداخت.به اين ترتيب دوران فرهنگي نويني براي بشر شروع شد كه هم اكنون ما آنرا ادامه ميدهيم.اين دوره در ايران و خاور ميانه حدود 9000 سال پ م شروع شد و در بيشتر نقاط جهان تا هزار سال ديرتر آغاز شد.در اين دوره انسان كوچ را كنار گذاشت تا در يك مكان سكني گزيند.در اين دوره سه انقلاب بزرگ در زمينه توليد غذا‏ساخت سفال و ايجاد نظم در معماري به وقوع پيوست. ابزارهاي سنگي به سرعت پيشرفته شدند.در اين دوره هاونهاي سنگي ، دسته هاون ، ساينده و ساطور درست شد.اين دوره به دو قسمت بدون سفال و با سفال تقسيم ميشود. آثار كشف شده از غارهاي هوتو و كمربند و همچنين تپه سراب و گوران نيز به دوره بدون سفال تعلق دارند. در تپه گوران اولين نشانه هاي معماري و اسكان ثابت ديده ميشود.ديگر مناطق عبارتند از تپه موسيان ، علي كش ، تپه آسياب،

    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 66 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

    لطفا این مقدمه را بخوانید

    1- آیا این لغات واقعا مشابه و گیج کننده اند؟

    در طول چندین سال، بعد از اینکه کتاب های لغت مختلفی را مطالعه کردم درمرورهای متوالی متوجه شدم که لغات خاصی را اشتباه می گیرم به همین دلیل تصمیم گرفتم این لغات را دسته بندی کرده با مثال درچندین پست تقدیم شما کنم بنابراین این یک تحقیق شخصی است تا دانشگاهی وعلمی

    2- اکثرا این لغات را از کتاب های لغت معتبر گلچین کرده ام با این وجود لغات پراکنده ای را هم در صورت لزوم اضافه کرده ام تا مجموعه ای در خور مطالعه بوجود بیاید

    3-سعی کرده ام پست ها از درجه سختی متناسبی برخوردار باشند به عبارتی در هر پست لغات آسان و مشکل را در کنار هم قرار داده ام

    4- کتاب هایی لغتی که مبنای کارم بوده اند را در آخرین سری از این پست ها فهرست خواهم کرد اما ذکر این نکته لازم به نظر می رسد که منابع اصلی بنده در انتخاب مثال ها و معادل ها ، دیکشنری انگلیسی به انگلیسی لانگمن کانتمپرری ودیکشنری انگلیسی به فارسی هزاره بوده اند

    5- اگر شما هم بعد از مطالعه این واژه ها،لغت یا لغت هایی را با این گروه لغات مشابه تشخیص دادید در صورت تمایل در بخش نظرات قید کنید

    1) Personnel & Personal

    Personnel

    پرسنل، کارکنان

    Personal

    شخصی

    Medical personnel

    پرسنل پزشکی

    Personal belongings

    وسایل شخصی

    2) Cancel & conceal

    Cancel

    لغو کردن، به هم زدن

    Conceal

    مخفی کردن، سرپوش گذاشتن

    All flights have been cancelled because of bad weather

    She sat down to conceal the fact that she was trembling

    3) Inhibit & inhabit & habitat

    Inhibit

    کند کردن

    Inhabit

    زندگی کردن، اقامت داشتن

    Habitat

    زیستگاه

    A lack of oxygen may inhibit brain development in the unborn child

    The woods are inhabited by many wild animals

    The panda's natural habitat is the bamboo forest

    4) Employee & Employer

    Employee

    کارمند

    Employer

    کارفرما

    5) Eliminate & Illuminate

    Eliminate

    حذف کردن، کنار گذاشتن

    Illuminate

    روشن کردن، وضوح بخشیدن به

    Fatty foods should be eliminated from the diet

    The report illuminated the difficult issue at the heart of science policy

    6) Devise & Device

    Devise

    تدبیرکردن، اختراع کردن

    Device

    وسیله، ابزار

    Our aim is to devise a way to improve quality and reduce costs

    The company makes devices to detect carbon monoxide

    7) Rapper & Rapist

    Rapper

    خواننده رپ، رپر

    Rapist

    متجاوز جن*ی

    8) Descend & Ascend

    Descend

    پایین آمدن

    Ascend

    بالا رفتن

    I heard his footsteps descending the stairs

    The plane ascended rapidly

    9) Deceive & Perceive

    Deceive

    فریب دادن

    Perceive

    متوجه شدن، پی بردن

    This was a deliberate attempt to deceive the public

    The prime minister will only resign if he perceives there is no other way out of the crisis

    10) Hero & Heroin & Heroine

    Hero

    قهرمان

    Heroin

    هروئین

    Heroine

    قهرمان زن


    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 80 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

    فرامکین و همکارانش در ویراست هشتم کتاب

    An Introduction to Language اظهار می کنند

    که ظاهرا طولانی ترین لغت در زبان انگلیسی

    لغت زیر می باشد که مربوط به بیماری ریه است


    Pneumonoultramicroscopicsilicovolcanoconiosis

    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 77 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)
    سخنان آنتونی رابینز(1)
    ارسال در تاريخ 91/08/26 توسط توحید محمودپور

    1) Setting goals is the first step in turning the invisible into

    visible

    هدف گذاری اولین قدم در راه تبدیل تخیل به واقعیت است

    2) How can I going to live today in order to create the

    tomorrow I'm committed to?

    چگونه امروز را زندگی کنم تا فردایی را که به آن متعهد

    هستم خلق کنم؟

    3) Stay committed to your decisions, but stay flexible in your

    approach

    نسبت به تصمیم هایتان متعهد ولی در شیوه هایتان

    انعطاف پذیر باشید

    4) The path to success is to take massive, determined action

    راه دستیابی به موفقیت اقدام قاطعانه و همه جانبه است

    5) Whatever happens, take responsibility

    هرکاری انجام می دهید، مسئولیت آن را برعهده بگیرید

    6) When people are like each other they tend to like

    each other

    وقتی افراد شبیه یکدیگر باشند تمایل دارند همدیگر را

    دوست بدارند

    7) You see, in life, lots of people know what to do, but few

    people actually do what they know. Knowing is not enough!

    You must take action


    همان طوری که می بینید، در زندگی افراد زیادی می دانند

    چه باید انجام بدهند اما در واقع تعداد اندکی آنچه را که

    می دانند انجام می دهند. دانستن (به تنهایی) کافی نیست

    بایستی اقدام کنید

    8) Remember, a real decision is measured by the fact that

    you've taken new action. If there's no action, you haven't

    truly decided

    به خاطر داشته باشید یک تصمیم واقعی با این حقیقت که

    اقدام جدیدی انجام داده باشی سنجیده می شود. اگر

    هیچ اقدامی وجود ندارد، یعنی به راستی هیچ تصمیمی

    نگرفته ای

    9) If You do what you've always done, you'll get what

    you've always gotten

    اگر کاری انجام بدهید که همیشه (آن را) انجام داده اید،

    نتیجه ای خواهید گرفت که همیشه گرفته اید

    10) Successful people ask better questions, and as a result,

    they get better answers

    افراد موفق سوالات بهتری می پرسند و در نتیجه جواب های

    بهتری می گیرند

    ترجمه شده توسط: توحید محمودپور


    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 45 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

    The proof of the pudding is in the eating.

    مشک آن است که خود ببوید، نه آنکه عطار بگوید

    The sky will not fall in.

    آب از آب تکان نمی خورد.

    Necessity is the mother of invention.

    نیازمندی، مادر اختراع است.

    It is an ill bird that fouls its own nest.

    بدگویی از خانه خود زشت است.

    Ill news flies a pace (or fast).

    خبر بد زود پخش می شود.

    Honesty is the best policy.

    بار کج به منزل نمی رسد.

    تا مار راست نشود توی سوراخ نمی رود.

    There is honor among thieves.

    سگ، سگ را نمی خورد.


    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 48 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)
     
    تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت تغییر کرد
    سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۶:۲۴
    کد مطلب: 24131
    با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL براساس پارامترهای سرعت، ضریب اشتراک و حجم مورد استفاده محاسبه می‌شود.
    با تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت از طریق فناوری ADSL براساس پارامترهای سرعت، ضریب اشتراک و حجم مورد استفاده محاسبه می‌شود.

    لطف اله سبوحی - معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی - افزود: پیش از این براساس مصوبه ۴۹ کمیسیون تعرفه خدمات اینترنت پرسرعت مبتنی بر سرعت و ضریب اشتراک تدوین شده بود که عدم شفافیت در میزان استفاده، ناهمگونی در تعرفه‌های خدمت‌دهندگان اینترنت و عدم انطباق تعرفه‌ها با حجم مورد استفاده کاربران را در پی داشت.

    معاون سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با اشاره به ضرورت انطباق محاسبه تعرفه خدمات اینترنت با روال‌های موجود در دنیا اظهار کرد: کاهش تعرفه‌ها به صورت پلکانی با افزایش حجم مورد استفاده توسط کاربران، تعیین کف برای تعرفه‌ها به منظور جلوگیری از رویه‌های ضدرقابتی از مواردی است که در مصوبه جدید کمیسیون پیش‌بینی شده است.

    وی گفت: با در نظر گرفتن منافع کاربران و ارائه‌کنندگان خدمات در مصوبه ۱۵۲، مکانیسمی به صورت پویا تعریف شده که براساس آن در صورت تغییر تعرفه پهنای باند اینترنت بین‌الملل و خدمات انتقال، تعرفه خدمات اینترنت برای کاربران نهائی متناسب با این پارامترها در هزینه نهایی تعدیل می‌شود.

    سبوحی تصریح کرد: با توجه به ماهیت نامتقارن خدمات ADSL که در آن مشترکین نسبت به دریافت اطلاعات از شبکه اقدام می‌کنند در این مصوبه ارائه‌کنندگان خدمات ملزم شدند در محاسبه ترافیک مشترکان، برای مجموعه دریافت و ارسال، به میزان ۲۵ درصد حجم ترافیک اضافی برای مشترکین پیش‌بینی کنند.

    معاون بررسیهای فنی و صدور پروانه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در تشریح تفاوت بین مصوبه ۴۹ و ۱۵۲ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات درباره خدمات اینترنت پرسرعت گفت: در مصوبه قبلی حداکثر ضریب اشتراک یک به ۱۰ تعریف شده بود که در مصوبه ۱۵۲ به منظور بهبود کیفیت خدمات، حداکثر ضریب اشتراک یک به ۸ تعیین شده و ارائه‌کنندگان خدمات موظف شدند سرعت خط را به میزان یک به ۸ برای مشترکان تضمین کنند و برای ضرایب اشتراک کمتر از این مقدار نیز تعرفه تغییر نمی‌کند.

    سبوحی افزود: در مصوبه جدید ارائه‌کنندگان خدمات موظف شده‌اند در بسته‌های تعرفه‌ای خود نرخ سرعت خط و مدت زمان ارائه خدمات را به صورت شفاف به متقاضیان ارائه کرده و در قرارداد مشترکین لحاظ کنند.
    منبع: خبرگزاری ایسنا
    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 43 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)
    برندگان مراسم اسکار 2013 + تصاویر
    دوشنبه ۷ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۱:۲۳
    کد مطلب: 23871
    مراسم اهدای جوایز اسکار 2013 بالاخره به آخرین مرحله خود رسید و منتخبین اسکار 2013 یک به یک معرفی شدند.
    مراسم اهدای جوایز اسکار ۲۰۱۳ بالاخره به آخرین مرحله خود رسید و منتخبین اسکار ۲۰۱۳ یک به یک معرفی شدند که تا اینجای مراسم زندگی پی و بینوایان به ترتیب با سه و چهار مجسمه اسکار پیشتازند.

    هشتاد و پنجمین مراسم اسکار با عبور سینماگران عضو آکادمی علوم و هنرهای تصاویر متحرک و همچنین گروهی از مدعوین از روی فرش قرمز این مراسم آغاز شد و سپس بازیگران در سالن کداک تئاتر لس آنجلس مستقر شدند و به رسم معمول مراسم اسکار با اجرای ست مک فارلین با در نظر گرفتن بخش های کمیک آغاز شد و سپس سراغ بخش اهدای جوایز رفتند تا منتخبین سینمای جهان از منظر ۵۸۵۶ عضو آکادمی معرفی شوند.

    اسکار ۲۰۱۳ که به صورت زنده از کانال abc پخش می شود، یکی از پرمخاطب ترین برنامه هایی است که هر ساله در سطح جهان پخش می شود و در توجه عمومی مخاطبان جهانی و افزایش شدید فروش آثار سینمایی نقش به سزایی دارد.

    پس از برگزاری چند بخش، رسماً نوبت به معرفی منتخبین شد. در نخستین بخش پیش بینی ها تحقق یافت و کریستوف والتس برای بازی ارزشمندش در «جانگو آزاد شده» برنده اسکار بازیگر مرد مکمل شد. عشق ساخته میشائیل هانکه نیز مطابق با پیش بینی ها جایزه بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان را به خود اختصاص داد. برندگان ۲۴ مجسمه اسکار به ترتیب معرفی به شرح زیر هستند:

    بهترین بازیگر مرد مکمل: آلن آرکین، «آرگو» / رابرت دنیرو، «کتاب بارقه امید» / فیلیپ سیمور هافمن، «مرشد» / تامی لی جونز، «لینکلن» / کریستوف والتس، «جانگو آزاد شده»

    برنده: کریستوف والتس، «جانگو آزاد شده»

    بهترین فیلم کوتاه انیمیشن: «آدام و سگ»، می‌نکیو لی / «Fresh Guacamole»، پی‌ای‌اس / «Head over Heels»، تیموتی رکارت / «Paperman»، جان کارز / «The Simpsons: The Longest Daycare»، دیوید سیلورمن

    برنده: «Paperman»، جان کارز

    بهترین فیلم بلند انیمیشن: «شجاع»، «فرانکن‌وینی»، «پارانورمن»، «دزدان دریایی! گروه ناجور‌ها»، «رِک-ایت رالف»

    برنده: «شجاع»

    بهترین فیلمبرداری: سیموس مگراوی، "آنا کارنینا" / رابرت ریچاردسن، "جانگو آزاد شده" / کلودیو میراندا، "زندگی پی" / یانوش کامینسکی، "لینکلن" / راجر دیکینز، "اسکای‌فال"

    برنده: کلودیو میراندا، «زندگی پی»

    بهترین جلوه‌های تصویری: «انتقامجویان»، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره»، «زندگی پی»، «پرومته»، «سفیدبرفی و شکارچی»

    برنده: «زندگی پی»

    بهترین طراحی لباس: ژاکلین دوران، «آنا کارنینا» / پاکو دلگادو، «بینوایان» / جونا جانستن، «لینکلن» / ایکو ایشیوکا، «آینه آینه» / کالین آتوود، «سفید‌برفی و شکارچی»

    برنده: ژاکلین دوران برای «آنا کارنینا»

    بهترین چهره‌پردازی: «هیچکاک»، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره»، «بینوایان»

    برنده: «بینوایان»

    بهترین فیلم کوتاه زنده: «اسد»، برایان باکلی و مینو جرجوره / «پسران بوزکاشی»، سام فرنچ / «منع عبور و مرور»، شاون کریستنسن / «مرگ یک سایه»، توم فان آورمائت و الن دی ول / «هنری»، یان اینگلند

    برنده: منع عبور و مرور»، شاون کریستنسن

    بهترین مستند کوتاه: Inocente،شان فاین / Kings Point، ساری گیلمان / «دوشنبه‌ها در رسین»، سینتیا وید / «قلب باز»، کیف داویدسن / «رستگاری»، یان آلپرت و متیو اونیل

    برنده: Inocente،شان فاین

    بهترین مستند بلند: «۵ دوربین شکسته»، عماد برنات و گای داویدی / «نگهبان»، درور موره / «چگونه از یک بیماری همه‌گیر جان سالم به در ببریم»، دیوید فرانس / «جنگ نامرئی»، کربی دیک / «در جستجوی شوگر من»، مالک بندالجلول

    برنده: «در جستجوی شوگر من»، مالک بندالجلول

    بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: «عشق» میشل هانکه (اتریش) / «جادوگر جنگ» کیم نگوین (کانادا) / «نه» پابلو لارین (شیلی) / «یک رابطه شاهانه» نیکلای آرسل (دانمارک) / «کن-تیکی» اسپن ساندبرگ و یواخیم رونینگ(نروژ)

    برنده: «عشق» میشائیل هانکه (اتریش)

    بهترین صداگذاری: «آرگو»، «بینوایان»، «زندگی پی»، «لینکلن»، «اسکای‌فال»

    برنده: «بینوایان»

    بهترین تدوین صدا: «آرگو»، «جانگو آزاد شده»، «زندگی پی»، «اسکای‌فال»، «۳۰ دقیقه بامداد»

    برنده: مشترکاً به «اسکای‌فال» و «۳۰ دقیقه بامداد»

    بهترین بازیگر زن مکمل: ایمی آدامز، «مرشد» / سالی فیلد، «لینکلن» / آن هاتاوی، «بینوایان» / هلن هانت، «جلسات» / جکی ویور، «کتاب بارقه امید»

    برنده: آن هاتاوی، «بینوایان»

    بهترین تدوین: ویلیام گلدنبرگ، «آرگو» / تیم اسکوارز، «زندگی پی» / مایکل کان، «لینکلن» / جی کاسیدی و کریسپین استرادرز، «کتاب بارقه امید» / ویلیام گلدنبرگ و دیلن تیچنر، «۳۰ دقیقه بامداد»

    برنده: ویلیام گلدنبرگ برای «آرگو»

    بهترین طراحی صحنه: سارا گرین‌وود و کتی اسپنسر، «آنا کارنینا» /‌دان هنا، را وینسنت و سایمن برایت، «هابیت: یک سفر غیرمنتظره» / ایو استیوارت و آنا لینچ-رابینسن، «بینوایان» / دیوید گراپمن و آنا پیناک، «زندگی پی» / ریک کار‌تر و جیم اریکسن «لینکلن»

    برنده: ریک کار‌تر و جیم اریکسن «لینکلن»

    بهترین موسیقی: داریو ماریانلی، «آنا کارنینا» / الکساندر دپلا، «آرگو» / مایکل دانا، «زندگی پی» / جان ویلیامز، «لینکلن» / تامس نیومن، «اسکای‌فال»

    برنده: مایکل دانا، «زندگی پی»

    بهترین ترانه: جی. رالف برای ترانه «Before My Time» از فیلم «در جستجوی یخ» / کلود-میشل شونبرگ، آلن بوبلی و هربرت کرتسمر برای «ناگهان» از فیلم «بینوایان» / مایکل دانا و بامبی جی‌شری برای ترانه «لالایی پی» از فیلم «زندگی پی» / ادل و پل اپ‌ورث برای ترانه «اسکای‌فال» از فیلم «اسکای‌فال» / وال‌تر مرفی و ست مک‌فارلین برای ترانه «همه به یک دوست خوب نیاز دارند» از فیلم «تد»

    برنده: ادل و پل اپ‌ورث برای ترانه «اسکای‌فال» از فیلم «اسکای‌فال»

    بهترین فیلمنامه اقتباسی: کریس تریو، «آرگو» / لوسی آلیبار و بن زیتلین، «جانوران محیط وحش جنوب» / دیوید مگی، «زندگی پی» / تونی کوشنر، «لینکلن» / دیوید ا. راسل، «کتاب بارقه امید»

    برنده: کریس تریو، «آرگو»

    بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: میشائل هانکه، «عشق» / کوئنتین تارانتینو، «جانگو آزاد شده» / جان گاتین، «پرواز» / وس اندرسن و رومن کوپولا، «قلمرو طلوع ماه» / مارک بول، «۳۰ دقیقه بامداد»

    برنده: کوئنتین تارانتینو، «جانگو آزاد شده»

    بهترین کارگردانی: می‌شائل هانکه، «عشق» / آنگ لی، «زندگی پی» / دیوید ا. راسل، «کتاب بارقه امید» / استیون اسپیلبرگ، «لینکلن» / بن زیتلین، «جانوران محیط وحش جنوب»

    برنده: آنگ لی، «زندگی پی»

    بهترین فیلم: «عشق»، «آرگو»، «جانوران محیط وحش جنوب»، «جانگو آزاد شده»، «بینوایان»، «زندگی پی»، «لینکلن»، «کتاب بارقه امید»، «۳۰ دقیقه بامداد»

    برنده: «آرگو»

    بهترین بازیگر مرد: برادلی کوپر، «کتاب بارقه امید» / دانیل دی لوییس، «لینکلن» / هیو جکمن، «بینوایان» / واکین فینیکس، «مرشد» / دنزل واشینگتن «پرواز»

    برنده: دانیل دی لوییس، «لینکلن»

    بهترین بازیگر زن: جسیکا چاستین، «۳۰ دقیقه بامداد» / جنیفر لارنس «کتاب بارقه امید» / امانوئل ریوا، «عشق» / کوونژانی والیس، «جانوران محیط وحش جنوب» / نائومی واتس، «غیرممکن»

    برنده: جنیفر لارنس «کتاب بارقه امید»
    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 40 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)
    بیانیه فعالین ضد جنگ؛
    همه تحریم های علیه ایران را فورا لغو کنید
    سه شنبه ۸ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۴۳
    کد مطلب: 24155
    در حالی که دور جدید مذاکرات ایران و کشورهای ۱+۵ در حال برگزاری است، حمایت از حقوق قانونی و مشروع مردم ایران برای تعیین سرنوشت و حاکمیت ملی رو به افزایش است. بسیاری از فعالین شناخته شده ضدجنگ بیانیه‌ای را امضاء کرده‌اند که خواستار لغو تحريم‌هاي اقتصادي و خاتمه دادن به تهديدات نظامي عليه ايران شده است. اين بيانيه كه متن آن توسط كمپين "همبستگی با ایران" تهیه شده را بدوا رمزي كلارك و "مركز اقدام بين‌الملل" امضاء كردند.
    به گزارش اول نیوز به نقل از مشرق، مرکز "اقدام بین الملل" در مورد افزایش حمایت فعالین جنبش ضد جنگ به منظور دفاع از مواضع ایران در مذاکرات ۱+۵ بیانیه ای صادر کرده است. ترجمه فارسی گزارش مذکور در ابتدا و متن اصلی آن که به زبان انگلیسی می باشد در ادامه آمده است.

    متن این بیانیه که هم چنین خواستار به رسمیت شناختن حقوق شناخته شده بین‌المللی مردم ایران برای توسعه انرژی هسته‌ای با اهداف صلح‌آمیز شده است و اسامی برخی از امضاء‌کنندگان بيانيه در زیر آمده است.

    با امضاء اين بيانيه عليه تحريم‌هاي اقتصادي و تهديدان جنگي ايالت متحده موضع بگيريد.

    ******

    دست ها از ایران کوتاه!
    در این مجادله دو طرف حضور دارند. یک طرف متشکل است از ایالات متحده و متحدین‌اش در اتحادیه اروپا که ایران را به تلاش برای تولید سلاح‌های هسته‌ای متهم می‌کنند – وکوچک‌ترین دلیل و سند معتبری بر اثبات ادعای خود ارائه نمی دهند– و طرف دیگرایران قرار دارد که تلاش دارد از حق‌ خود برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای مطابق اساسنامه"آژانس بین المللی انرژی هسته ای"حراست کند.
    یک طرف این مجادله که تحت رهبری امریکا مي‌باشد سعی دارد با استفاده از یک اتهام بی‌اساس زمینه‌ لازم را برای اقدامات تهاجمی فراهم نماید و طرف دیگر ایران قرار دارد که قربانی تحریم‌های ضد انسانی و جنایت‌باری می‌باشد که جان دهها میلیون شهروند بی‌گناه ایران را به خطر انداخته است. تنها گناه ایران اینست که تصمیم گرفته مستقل و آزاد از یوغ قدرت‌های سلطه‌گر زندگی کند. اتهامات این قدرت‌های سلطه‌گر بارها توسط مقامات ایرانی و سازمان‌های بین المللی هم چون "جنبش غیرمتعهدها" که ۱۲۰ کشور را نمایندگی می‌کند قویا تکذیب شده است. مضافا اینکه، این اتهام علیه ایران که قصد دارد سلاح هسته‌ای تولید کند حتی از طرف آژانس‌های اطلاعاتی / امنیتی خود ایالات متحده نيز رد شده است.
    یک طرف این منازعه خوی استکباری خود را دائما با جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و با حمایت تام از کشتار جمعی مکرر مردم فلسطین توسط اسرائیل نشان داده است و طرف دیگر، ایران، از زمانی که مردم‌اش در سال ۱۹۷۹ حکومت شاه را که دست نشانده ایالات متحده بود سرنگون کردند، هیچ جنگی را علیه هیچ کشوری شروع نکرده است. این سابقه که با موضع کنونی ایران در مخالفت با جنگ در دیگر نقاط جهان هم‌خوانی دارد، دال بر این واقعیت می‌باشد که ایران مایل است در صلح با کشورهای دیگر زندگی کند.
    با آگاهی از این واقعیات و مواضع حقیقی هر یک از طرفین این منازعه، چگونه یک دوستدار آزادی می‌تواند در مورد "مذاکرات" این دو طرف مجادله سکوت اختیار کند و بی‌طرف بماند؟ در این مذاکرات یک طرف ظالم است و یک طرف مظلوم. یک طرف در پی استیلا و استثمار و غارت کشورهاست در حالیکه طرف ديگر در پی حفظ و حراست از حق تعیین سرنوشت و استقلال و حاکمیت خویش است. یک طرف مدافع منافع و امتیازات طبقات و نیروهای سرمایه‌داری بزرگ است که ۱% از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد و دیگری در حال مبارزه برای صلح، استقلال و عدالت است که اهدافی هستند منطبق با منافع ۹۹ درصدی‌ها. بدین خاطر است که ما طرف ایران را می‌گیریم و از تمام فعالین جنبش جهانی صلح تقاضا می‌کنیم که این تومار را امضاء کرده و خواستار آن شوند كه:

    • همه تحریم های علیه ایران را فورا لغو کنید و تهدیدات جنگی علیه ایران را متوقف کنید!
    • حق مردم ایران برای تولید انرژی هسته ای با اهداف صلح آمیز را به رسمیت بشناسید!
    • دستها از ایران کوتاه!

    ميگوئل دسكوتو، دبیر اجرايي "بنياد بقاء"، رئيس ۶۳ مین اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل؛

    رمزي كلارك، وکیل مدافع حقوق بشر، دادستان سابق ايالات متحده؛

    جورج گالووي، عضو پارلمان انگلستان از منطقه بردفورد غربی، نويسنده ، روزنامه‌نگار و مجري برنامه‌هاي خبري و تحليلي تلويزيون؛

    سينتيا مك‌كيني، عضو سابق مجلس نمايندگان ايالات متحده ، نامزد "گرین پارتی" در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده؛

    مايك گراول، عضو سابق مجلس سنای ايالات متحده؛

    سيندي شيهان، فعال جنبش ضدجنگ، سازمانده "کمپ کیسی" و نامزد "حزب صلح و آزادی" در انتخابات سال ۲۰۱۲ ریاست جمهوری ایالات متحده؛

    ترسا گوتیرز، هماهنگ کننده "ائتلاف اول ماه می برای حقوق کارگران و مهاجرین"، جانشین دبیر کل "معاهده مهاجرین بین المللی"؛

    سارا فلاندرز، مدير "مركز اقدام بين‌الملل" ، هماهنگ‌کننده کمپین "جنگ علیه ایران را متوقف کنید"؛

    سيبل ادموندز، بنيانگذار "ائتلاف هشداردهندگان امنيت ملي"؛

    آرت اولیور، شهردار سابق بل فلاور از ایالت کالیفرنیا، ایالات متحده؛

    دكتر فرانكلين لمب، مدير تشكل "آمريكائيان مدافع صلح خاورمیانه"، فعال داوطلب در كمپين "حقوق مدني فلسطين"؛

    سوفيا ام كلارك، "كمپين بين‌المللي کشف مجدد ملل متحد" - "بنياد بقاء" – ماناگوآ؛

    حمید شهرابی، عضو هیأت مؤسس کمپین "همبستگی با ایران"، مدیر تحقیقات در "خانه آمریکای لاتین"؛

    مهدي داريوش ناظم‌رعايا، محقق در "مركز تحقيقات در مورد جهاني‌سازي"، همكار "بنياد فرهنگي استراتژيك"، مسكو؛

    استفان لندمن، محقق "مركز تحقيقات در مورد جهاني‌سازي"، مجري "شبكه راديوي مترقي"؛

    مايكل پرنتي، نويسنده ، سخنران و عضو هيأت‌هاي مشاورين "شبكه مستقل سياست‌هاي مترقي" و "آموزش بدون مرز"؛

    فيل ويليتو، نويسنده و از اعضاء هيأت مؤسس "مدافعين آزادي، عدالت و مساوات"؛

    برندا استوكلي، از اعضاء هيأت مؤسس "جنبش تظاهرات يك ميليون كارگر" و رئيس سابق شورای منطقه‌ای ۱۷۰۷ "فدراسيون آمريكايي كاركنان دولت، شهر و روستا"؛

    امیر تفرشی، دبیر اجرایی "خانه آمریکای لاتین"؛

    اردشیر اومانی، رئیس "کمیته دوستی آمریکاییان – ایرانیان"؛

    الینور اومانی، فعال جنبش ضد جنگ، از اعضاء هیأت مؤسس "کمیته دوستی آمریکاییان – ایرانیان"؛

    اسماعيل حسين‌زاده، نويسنده، تحليل‌گر سياسي و استاد بلند‌پايه دانشگاه دريك، ایووا، ايالات متحده؛

    عبدول صوفي، استاد اقتصاد در دانشگاه ويسكانسين-پلتویل، ايالات متحده؛

    الیزابت اسلامی، نویسنده ایرانی-آمریکایی؛

    راندي شورت، عضو "سازمان شرافت، حقوق بشر و صلح"؛

    کاظم آذین، کمپین "همبستگی با ایران"، ایالات متحده؛

    كارن ال هال، نويسنده آمريكايي برنامه‌هاي تلويزيوني، دریافت کننده "جایزه حقوق بشر"، "جايزه فيلم لوميناس ويژه زنان"، ۷ بار نامزد دريافت ‌"جايزه امي"؛

    رودني شكسپير، از اعضاء مؤسسين "جنبش عدالت بين‌المللي"، عضو "شوراي مسيحي براي عدالت مالي"؛

    ابایومی ازیکیوی، سردبیر "پان-آفریکن نیوز وایر"، سازمانده در "کمیته اضطراری میشیگان علیه جنگ و بی عدالتی"؛

    جودی بللو، "ائتلاف ایالت شمالی برای زمين‌گير كردن هواپیماهای بدون سرنشین و خاتمه دادن به جنگ"؛

    اسقف فیلیپ تیکسیرا، اسقف "دیوسسه آو سنت فرنسیس آو اسیسی"، کلیسای کاتولیک آمریکا؛

    جو لومباردو، هماهنگ کننده در "ائتلاف برای اتحاد ملی ضدجنگ (یونک).

    SIGN ON to IRAN statement responding to the upcoming ۵+۱ talks on Iran's nuclear development -- supported by the IAC and Ramsey Clark

    International support is growing for the legitimate rights of the Iranian people

    CLICK HERE to sign on to the statement

    Support of the legal and legitimate rights of the Iranian people for self-determination and sovereignty is growing as the new round of negotiations with Iran and the countries of ۵+۱ i.e. US, UK, France, Russia, China plus Germany is set for February ۲۶th in Kazakhstan. A statement demanding the immediate lifting of sanctions and an end to war threats on Iran, which was drafted by SI Solidarity with Iran and initially endorsed by Ramsey Clark and the International Action Center, has gained the support of many known antiwar activists.

    The text of the statement which also calls for recognition of the internationally recognized right of the Iranian people to develop nuclear energy for peaceful purposes as well as a partial list of the statement signers are included below.

    Take a stand against U.S. war threats and sanctions. Please CLICK HERE to use the form below to add you name in support.

    Hands off Iran!


    There are two sides in this dispute, one composed of the U.S. and its allies in the European Union who accuse Iran of trying to develop nuclear weapons – without presenting even an iota of credible facts or supporting documents – and the other, Iran, which is striving to protect its right to develop nuclear energy for peaceful purposes based on provisions of the International Atomic Energy Agency (IAEA).

    Using an unfounded accusation as a pretext for acts of aggressions, one side of the dispute headed by the US empire is currently punishing the other side, Iran, with the genocidal sanctions, an inhuman act that has endangered the life of ۱۰s of millions of innocent Iranian citizens for their "crime” of deciding to live independent and free from the yoke of hegemonic powers. The excuse for these aggressions is an allegation that has strongly been denied by Iranian officials and international organizations such as the Non-aligned Movement representing ۱۲۰ countries. Furthermore, the charge against Iran on intending to develop nuclear weapons has even been refuted by the intelligence agencies of the U.S. government itself.

    One side to this dispute has continuously shown its imperial arrogance through war crimes in Afghanistan, Iraq, Libya, and Syria and by fully backing the repeated Israeli mass killings of the Palestinian people, and the other, Iran, has not initiated any war against any nation since its people overthrow the US puppet regime of Shah back in ۱۹۷۹. That record matched with the current position of Iran on opposing wars elsewhere in the world indicates the fact that Iran wishes to live in peace with other nations.

    Knowing the facts and the real stands of each party to this dispute, all those who love freedom and truth cannot remain silent or impartial in the "negotiations” between these two opposing camps?

    In these negotiations one side is the oppressor and the other side is oppressed. One side is after domination, exploitation and plunder and the other side is looking to preserve its right to self-determination and sovereignty. One side represents the privileged interests of the big capitalist forces, which constitute less than ۱% of the world’s population, and the other is struggling for peace, independence and justice, causes in common with the interests of the ۹۹ers. For these reasons we side with Iran and we urge all activists in the international peace movement to join us in signing this statement and raising the demands:

    · Lift immediately all sanctions and stop threats of war against Iran.

    · Recognize the right of the Iranian people to develop nuclear energy for peaceful purposes.

    · Hands off Iran

    Please CLICK HERE to use the form below to add you name in support.

    The Hands off Iran statement above is supported by:

    Miguel d'Escoto Brockmann, Executive Director SURVIVE Foundation, President of the ۶۳rd Session of UN General Assembly;

    Ramsey Clark, human rights attorney, former Attorney General of the United States;

    George Galloway, Member of Parliament (MP) for Bradford West, UK, author, journalist, broadcaster,

    Cynthia McKinney, former member of the U.S. House of Representatives; U.S. Presidential candidate of Green Party,

    Mike Gravel, former member of the U.S. Senate;

    Cindy Sheehan, antiwar activist, organizer of Camp Casey, ۲۰۱۲ vice-presidential nominee of Peace and Freedom Party;

    Teresa Gutierrez, coordinator of May۱ Worker & Immigrant Rights Coalition, deputy secretary general of the International Migrant Alliance;

    Sara Flounders, co-director of the International Action Center (IAC); coordinator of StopWarOnIran.org Campaign

    Sibel Edmonds, founder of National Security Whistleblowers Coalition – NSWBC;

    Art Olivier, former mayor of Bellflower, California, U.S.;

    Dr. Franklin Lamb, Director of Americans Concerned for Middle East Peace, volunteer with Palestine Civil Rights Campaign;

    Sofia M. Clark, International Campaign for Reinventing the United Nations - Survive Foundation – Managua;

    Hamid Shahrabi, Co-director of SI Solidarity with Iran, Research Director of House of Latin America (HOLA)

    Mahdi Darius Nazemroaya, Research Associate at Center for Research on Globalization (CRG), contributor at Strategic Cultural Foundation (SCF), Moscow;

    Stephen Lendman, Research Associate at Center for Research on Globalization (CRG) and Host on the Progressive Radio Network;

    Michael Parenti, author, lecturer, advisory boards of Independent Progressive Politics Network and Education Without Borders;

    Phil Wilayto, author and a co-founder of the Defenders for Freedom, Justice & Equality;

    Brenda Stokely, co-founder of the Million Worker March Movement, former Pres. of DC ۱۷۰۷ AFSCME - American Federation of State, County & Municipal Employees;

    Amir Tafreshi, Director of House of Latin America (HOLA);

    Ardeshir Ommani, President of American-Iranian Friendship Committee (AIFC);

    Eleanor Ommani, antiwar activist and Co-founder of American-Iranian Friendship Committee (AIFC);

    Ismael Hossein-zadeh, author, political analyst and Professor Emeritus, Drake University, Des Moines, Iowa;

    Abdol Soofi, Professor of Economics at the University of Wisconsin-Platteville;

    Elizabeth Eslami, Iranian-American author;

    Randy Short, member of the Dignity, Human Rights and Peace Organization;

    Kazem Azin, SI Solidarity with Iran in the US;

    Karen L. Hall, American television writer, received Humanities Prize, Women in Film Luminas Award, seven Emmy Award Nominations;

    Rodney Shakespeare, co-founder of the Global Justice Movement, member Christian Council for Monetary Justice;

    Abayomi Azikiwe, Editor of Pan-African News Wire, organizer with Michigan Emergency Committee Against War & Injustice;

    Judy Bello, Upstate Coalition to Ground the Drones and End the Wars,

    Bishop Filipe Teixeira, OFSJC, Bishop of the Diocese Of Saint Francis of Assisi, Catholic Church of the Americas;

    Joe Lombardo, a coordinator of UNAC - United National Antiwar Coalition;

    * Hands Off Iran Statement drafted by SI Solidarity with Iran.

    Supported by the International Action Center and many others who oppose the sanctions and threats against Iran

    Sign on to the Statement by filling in the form below!
    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 50 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)
    کد خبر: ۱۶۹۸۲۲
    تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۳۹۱ - ۰۷:۳۰
     
    سؤالاتی هستند که بیشتر اوقات در ذهن تمامی زن‌ها وجود دارد؛ سؤالاتی درباره رابطه‌شان با مردان، اینکه چرا خیلی اوقات بدون وجود هیچ نوع مشکل خاصی با هم دعوایشان می‌شود و دچار اختلاف می‌شوند. اینکه مثلا چرا مرد‌ها نمی‌توانند آنطور که باید احساسات آن‌ها را درک کنند، چرا بی‌خودی عصبانی می‌شوند و عکس‌العمل‌هایی غیر قابل پیش‌بینی نشان می‌دهند و سؤالاتی از این قبیل.
    درک مرد‌ها و داشتن تعامل بهتر با آن‌ها مستلزم دانستن ۳ راز بزرگ درباره ویژگی‌های مغزی- احساسی آنهاست؛ این ۳ راز همان‌هایی هستند که باعث می‌شوند فکر کنیم مرد‌ها موجودات پیچیده‌ای هستند اما اشتباه نکنید شما به راحتی می‌توانید مردتان را پیش‌بینی کنید چون او خیلی ساده‌تر از آن است که تصور می‌کنید.

    راز شماره یک

    چرا مرد‌ها احساس می‌کنند همیشه باید حق با آن‌ها باشد؟

    به منظور درک این معما در مورد مردان باید به شرایط تعلیم و تربیت آن‌ها در دوران کودکی نگاهی بیندازیم. مرد‌ها اینگونه آموزش دیده‌اند که باید دنیای بیرون را تحت کنترل کامل خود داشته باشند و همیشه به موفقیت دست پیدا کنند و در عوض به دنیای درونی خود که شامل افکار و احساساتشان است، کمتر توجه نشان بدهند. به پسربچه‌های کوچک گفته شده که ارزش آن‌ها به کارهایی است که انجام می‌دهند و همچنین به موفقیت‌هایی است که به آن‌ها دست پیدا می‌کنند. مثلا به آن‌ها گفته‌اند که تو مرد این خونه‌ای و باید به مادرت در همه‌ کار‌ها کمک کنی.

    بر همین اساس پسربچه‌ها به این نتیجه می‌رسند برای اینکه پسرهای خوبی باشند باید کار‌ها را درست انجام دهند. آن‌ها بزرگ می‌شوند و در ‌‌نهایت به این نتیجه می‌رسند باید اعتمادبه‌نفسشان را بر اســـاس موفقیت‌هــا و دستیابی‌هایشان بسنجند، یعنی اعتمادبه‌نفس و موقعیت‌هایشان را با هم یکسان می‌گیرند.

    نکته مهم: مرد‌ها غالبا به سختی می‌توانند بگویند متاسفم. معذرت‌خواهی از طرف آن‌ها به این معناست که کار اشتباهی کرده‌اند و اینکه خیلی بد هستند.

    راه‌حل چیست؟

    ۱ - از به کار بردن الفاظ و عباراتی که باعث احساس بی‌کفایتی در نامزد یا همسرتان می‌شود، خودداری کنید، او را سرزنش و محکوم نکنید، با دیگران مقایسه‌اش نکنید، راجع به شخصیت، قابلیت و توانایی‌هایش نظر ندهید، شخصیتش را زیر سؤال نبرید و صرفا احساسات خود را بیان کنید و حتما بگویید به او اعتماد دارید.

    ۲ - مرد زندگیتان را «تأیید» و از قابلیت‌ها و توانایی‌هایش تعریف کنید، هرگز نمی‌توانید تصور کنید مرد‌ها تا چه حد به تعریف و تحسین نیازمندند، ممکن است این نیازشان را فاش نکنند یا حتی آن را انکار کرده یا ممکن است طوری وانمود کنند که از این کار خوششان هم نمی‌آید اما به این قبیل واکنش‌ها اعتنا نکنید و این را بدانید که مرد‌ها واقعا به تعریف و تمجید شما احتیاج دارند.

    زن‌ها از اشتباه نمی‌ترسند

    ممکن است تصور کنید اشتباه کردن یا نکردن اهمیت چندانی ندارد. خود من هم اشتباه می‌کنم. اما وقتی کسی پیشنهادی می‌دهد یا نصیحتی می‌کند، ناراحت نمی‌شوم. به خاطر داشته باشید تفاوت از اینجا آغاز می‌شود که پسر‌ها و دختر‌ها در کودکی به طرزی کاملا متفاوت آموزش دیده‌اند. به دخترهای کوچک آموزش می‌دهند در آینده شغلشان این است که اوضاع را بهتر و شرایط را اصلاح، پدرشان را خوشحال‌تر، خودشان را زیبا‌تر و خانه را مرتب کنند بنابراین اگر زنی‌ اشتباه کند، اینطور فکر می‌کند که چطور می‌توانم جبران کنم؟ چطور اوضاع را بهتر کنم؟ اما در مورد مرد‌ها اینگونه نیست.

    راز شماره دو

    چرا مرد‌ها وقتی زن‌ها احساساتی برخورد می‌کنند عصبانی می‌شوند؟

    بسیاری از متخصصان چنین توضیح می‌دهند که مرد‌ها به این دلیل در مواجهه با برخورد احساسی زن‌ها واکنش منفی نشان می‌دهند که با احساسات آسیب‌پذیر خودشان راحت نیستند. بخشی از مشکلات میان مردان و زنان از همین ناحیه نشات می‌گیرد.

    موقعیتی که حتما تجربه کرده‌اید

    آیا تا به حال برایتان پیش آمده که فقط نیاز داشته باشید همسرتان کمی دلداریتان بدهد و دوستتان بدارد در عوض او برای شما یک سخنرانی ترتیب داده و به شما امر و نهی کند؟ آیا تا به حال برایتان پیش آمده، احساساتتان را با نامزد یا همسرتان در میان بگذارید اما او شما را متهم کند که بیش از حد احساساتی هستید و در ‌‌نهایت به شما بگوید: «به همه چیز واکنش نشون می‌دی. اگه این قدر احساساتی نبودی، شاید می‌توانستیم کمی با هم آرامش داشته باشیم. دیگه نمی‌خوام به این مزخرفات و چرت و پرت‌ها گوش بدم.»

    مردان خود را مسئول درد و رنجتان می‌دانند و چنانچه نتوانند ناراحتیتان را برطرف کنند، احساس گناه خواهند کرد.

    راه‌حل چیست؟

    ۱. وقتی ناراحت هستید به همسرتان دقیقا بگویید که از او چه خواسته‌ای دارید. این کار، شما را از ساعت‌ها وقت تلف کردن، سوءتفاهم، جنگ و جدل، مشاجره، یأس و سرخوردگی نجات می‌دهد. مثلا به او بگویید فقط برای درددل با او حرف می‌زنید و نمی‌خواهید سرزنش بشنوید.

    ۲. هنگامی که ناراحت هستید، اغراق نکنید و ناراحتیتان را از آنچه که واقعا هست بزرگ‌تر جلوه ندهید. مرد‌ها همواره به معنای لغوی کلماتی که به کار می‌برید، توجه می‌کنند. تعبیر و ترجمه مردان از کلمات و جملات مشابه تعبیر ما زن‌ها نیست، مرد‌ها به معنای لغوی و تحت‌الفظی کلمات و جملات شما فکر می‌کنند.

    ۳. به مرد زندگیتان بگویید که کاملا احساس بدبختی و درماندگی نمی‌کنید و او مجبور نیست به کمکتان شتافته و نجاتتان بدهد. بهتر است بگویید گرچه حالتان خوب نیست، ولی آنقدر‌ها هم احساس بدبختی و درماندگی نمی‌کنید و اینکه او مجبور نیست حتما حالتان را خوب کند. می‌توانید بگویید که تنها می‌خواهید کمی دلداریتان بدهد و به شما عشق بورزد.

    تفاوت زن‌ها و مرد‌ها

    با احساسات معماگونه مردان آشنا شوید

    ۳ حس معماگونه در مرد‌ها وجود دارد که همین ۳ احساس باعث می‌شود خانم‌ها گمان کنند مرد‌ها از احساساتی بودن آن‌ها ناراحت می‌شوند؟

    احساس اول: مرد‌ها با این احساس بزرگ می‌شوند که مسئولیت درست کردن همه موارد با آنهاست. مثلا مرد‌ها از‌‌ همان کودکی این جمله را زیاد می‌شنوند که «پسرم وقتی بزرگ شدی، قراره رئیس یه خانواده باشی». پسربچه‌های کوچکی که این جملات به آنان گفته می‌شود، با این باور ناخودآگاه بزرگ می‌شوند که چنانچه می‌خواهند یک مرد واقعی باشند باید لایق و توانا باشند و مسئولیت مواظبت از زن زندگیشان با آنهاست. به همین دلیل است که وقتی با شوهرتان درددل می‌کنید او به جای اینکه با شما هم‌دردی کند و دلداریتان دهد، برایتان استدلال‌ می‌کند.

    احساس دوم: مردان خود را مسئول درد و رنجتان می‌دانند و چنانچه نتوانند ناراحتیتان را برطرف کنند، احساس گناه خواهند کرد. هنگامی که مردی درد و رنج همسرش را می‌بیند، خود را سرزنش کرده و مسئول می‌داند و به این دلیل که شما باعث شدید، احساس بدی نسبت به خودش پیدا کند، از دستتان عصبانی می‌شود.

    احساس سوم: آیا تا به حال برایتان پیش آمده که بخواهید احساسات خود را با همسرتان در میان بگذارید و او سعی کند که یا با عجله شما را از آن احساس بیرون کشیده یا اینکه کاری کند تا دست از آن بردارید؟ شما فقط می‌خواهید کمی گریه کنید ولی او طوری برخورد می‌کند، انگار شما دچار یک بیماری عصبی یا روانی شده‌اید. مرد‌ها غالبا احساساتی برخورد کردن زن‌ها را با حالت هیستریک اشتباه می‌گیرند و فرض را بر این می‌گذارند که وضعیت روحیتان خراب‌تر از آن است که تصورش را می‌کنید.

    راز شماره سه

    آیا مرد‌ها در مقایسه با زن‌ها اهمیت کمتری به عشق و روابط می‌دهند؟

    مرد‌ها هویت خود را بیشتر از ناحیه شغل و موفقیت‌هایشان تعریف می‌کنند، در حالی که زن‌ها هویتشان را صرفا بر اساس روابط خود بیان می‌کنند. برای مرد‌ها موفقیت از هر مورد دیگری مهم‌تر است زیرا بقای جسمانی و فیزیکی خانواده را تضمین می‌کند. زن‌ها نیز بقای خود را در گرو حفظ روابط احساسی و نیز بچه‌های خود می‌بینند باید بدانید که چنانچه مردی نسبت به شغل و توانایی‌های حرفه‌ای خود احساس خوبی نداشته باشد به سختی می‌تواند توجه خود را به روابط عشقی و احساسی‌اش معطوف کند. موضوع این نیست که دوستتان ندارد یا به شما عشق نمی‌ورزد یا اینکه به شما احتیاج ندارد، حتی موضوع این نیست که شغلش را بیش از شما دوست دارد. مطلب تنها این است که شغلش تاثیر درگیرانه‌تری بر احساس رشد شخصی و اعتمادبه نفس او دارد تا رابطه‌اش با شما.

    موقعیتی که حتما تجربه کرده‌اید

    شده احساس کنید که رابطه برای شما مهم‌تر است تا شوهرتان؟ تا حالا شده‌ است وقتی که از سر کار به خانه برمی‌گردید برای دیدنش لحظه‌شماری کنید اما وقتی به خونه می‌رسد، به نظر نیاید که آن‌قدر‌ها هم هیجان‌زده باشد یا اینکه همیشه کارهای خاصی برای نامزد یا شوهرتان انجام می‌دهید. مثلا به مناسبت‌های ویژه برایش کارت پستال می‌فرستید. برای بعضی شب‌ها و مناسبت‌های به‌خصوص از قبل برنامه‌ریزی می‌کنید و... حتی ممکن است بار‌ها از خودتان پرسیده‌ باشید که «او هم به همین اندازه که من دوستش دارم. دوستم داره، چرا همین کار‌ها را برای من انجام نمی‌ده؟!»

    نکته مهم: در مرد‌ها نیمکره راست فعال‌‌تر است ولی زن‌ها از هر دو نیمکره همزمان استفاده می‌کنند در نتیجه مرد‌ها به سختی می‌توانند از تعقل و عقلانیت به یکباره به سمت احساسات و عواطف تغییر موضع دهند.

    راه‌حل چیست؟

    ۱. به خاطر داشته باشید مرد‌ها از اینکه بفه‌مند شما آن‌ها را درک می‌کنید، خیلی خوشحال می‌شوند. برعکس از اینکه از آن‌ها انتقاد کنید، متنفر هستند. ممکن است نامزد یا همسرتان این موضوع را تایید کند که در مقایسه با شما به عشق و روابط علاقه کمتری نشان می‌دهد اما دلیل آن را نداند. درک رازهایی که در این بخش به آن‌ها پرداختیم، ممکن است باعث احساس بهتری در مردان بشود.

    ۲. با نامزد یا همسرتان درباره روش‌های دیگر افزایش احساس عزت‌نفس و ارزشمند بودن (روش‌هایی به غیر از موفقیت‌های شغلی و حرفه‌ای) گفت‌وگو کنید. به عقیده من به منظور داشتن روابط و زندگی سالم‌تر، مرد‌ها باید اولویت‌های خود را بازبینی کنند و این اولویت‌ها را نه براساس پیشرفت‌های مادی و اقتصادی، بلکه کمی نیز بر اساس موفقیت‌های روحی، احساسی و عاطفی نیز گذارند.

    ۳. می‌توانید کمک کنید تا استرس کمتری داشته باشد و با صحبت کردن درباره راه‌هایی که در انتقال او از محیط کاری به کانون گرم خانواده می‌تواند کمک کند، حامی او باشید. مثلا روش‌هایی بیابید تا نامزد یا همسرتان بتواند به وسیله آن تنش‌های کاری و شغلی‌اش را در پایان روز کاهش دهد مثلا با ورزش کردن، قدم​زدن، دراز کشیدن و... همچنین بهتر است به محض ورود همسرتان با مسائل و مشکلات احساسی و عاطفیتان به او هجوم نبرید. به او وقت بدهید تا آرام بگیرد.

    این فرق‌ها را بدانید

    تفاوت در ارزشیابی: ارزشیابی ما زنان با ارزشیابی‌های مرد‌ها متفاوت است. ما زن‌ها صرف‌نظر از اینکه تا چه حد در شغل خود موفق هستیم، مادامی که زندگی احساسی خوبی نداشته باشیم، احساس خوبی نسبت به خودمان نخواهیم داشت. برای یک زن صمیمیت و نزدیکی با همسرش، آرامش و راحتی است.

    تفاوت‌های ساختمانی مغز: مغز مرد‌ها با مغز زن‌ها تفاوت‌هایی دارد. مغز مرد‌ها تخصصی‌تر است. این صرفا به این معناست که تقسیم کار در آن صورت گرفته است. به عبارت دیگر نیمکره راست مغز مرد‌ها با عملکردهای بینایی و فضایی و همچنین احجام سروکار دارد. (فعالیت‌های نظیر کسب مهارت‌های فیزیکی، تطابق‌های چشمی و ماهیچه‌ای). در حالی که نیمکره چپ به مهارت‌های گفتاری و‌شناختی اختصاص یافته است (مهارت‌هایی مانند بیان احساسات و درک مسائل انتزاعی).
    مترجم سيدخليل مرتضوي /سولاكانبوكان بازدید : 49 سه شنبه 08 اسفند 1391 نظرات (0)

    بسمه تعالي

    نمونه پروپوزال مقدماتي

    پروپوزال مقدماتي

    عنوان : تبيين رابطه سرمايه اجتماعي با هويت اجتماعي مهاجران – مطالعه موردي منطقه 16 شهر تهران

    بيان مساله :

    يكي از عوامل موثر برفرآيند توسعه درجهان موضوع سرمايه اجتماعي ونرخ بهره مندي آن در كشورها مي باشد.بدون شك در كشورهاي جهان سوم وتوسعه نيافته موضوع سرمايه اجتماعي مي تواند كاستي هاي منابع اقتصادي راتا حدي بپوشاند.به عبارتي به دليل محدوديت منابع وسرمايه هاي اقتصادي در كشورهاي جهان سوم ،سرمايه اجتماع مي تواند جايگزين مطلوبي براي سرمايه مالي واقتصادي باشد.حتي تحقيقات ميداني نشان داده است كه يك انحراف معيار افزايش در ميزان اعتماد درسطح ملي ،سبب نيم انحراف معيار افزايش در رشد اقتصادي مي شود.پاتنام وكلمن تاكيد كرده اند كه سرمايه اجتماعي بسيار كم هزينه است وثانيا پايان ناپذير مي باشد ومي تواند امنيت واطمينان وكاهش انحرافات اجتماعي رابراي جامعه به ارمغان بياورد. اهميت چنين پتانسيل هايي مثبت وكم هز ينه ضرورت شناسايي آنها را در صورت امكان باز توليد وبهره وري آنها را الزامي مي كند.سرمايه اجتماعي، مجموعه‌اي از منابع و ذخاير ارزشمندي است كه به صورت ذاتي و نهفته در روابط اجتماعيِ گروه‌هاي نخستين، ثانوي و در سازمان اجتماعي جامعه (نهادهاي رسمي و غيررسمي) وجود دارد. برخي از اين ذخاير ارزشمند كه گاه از آن به عنوان ارزش‌هاي اجتماعي نيز ياد مي‌‌شود، عبارتند از؛ صداقت، حسن تفاهم، سلامتي نفس، همدردي، دوستي، دلسوزي، همبستگي، فداكاري و. .. سرمايه اجتماعي از طريق اين منابع، كنش‌هاي كنشگران را در سطوح مختلف خرد، مياني و كلانِ جامعه، آسان، سريع، كم‌هزينه و مطمئن مي‌سازد و بدين وسيله آنان را در رسيدن به اهداف مشترك اجتماعي كمك مي‌كند.

    نظريه سرمايه اجتماعي در ايران قدمت زيادي ندارد و لزوم شناسايي آن وچگونگي تاثيرسرمايه اجتماعي برانسجام و همبستگي اجتماعي و به حركت در آوردن چرخ هاي توسعه از طريق ايجاد نهادهاي مدني و شبكه هاي اجتماعي ضرورت دارد چراكه اين امر نقش مهمي در هويت يابي و انسجام هاي سطح مياني گروه ها وقوميت ها رادر پي دارد.

    مباني نظري تحقيق:

    از سرمايه اجتماعي تعاريف مختلفي ارائه گرديده است . يكي از تعاريف مطرح اينست كه سرمايه اجتماعي مجموعه هنجارهاي موجود در سيستم هاي اجتماعي است كه موجب ارتقاي سطح همكاري اعضاي آن جامعه گرديده و موجب پايين آمدن سطح هزينه هاي تبادلات و ارتباطات مي گردد (فوكوياما 1999). سرمايه اجتماعي را مي توان حاصل پديده هاي ذيل در يك سيستم اجتماعي دانست .

    اعتماد متقابل ; تعامل اجتماعي متقابل ; گروههاي اجتماعي ; احساس هويت جمعي و گروهي ; احساس وجود تصويري مشترك از آينده ; كار گروهي .

    يكي از مفاهيم مفيد در تبيين مفهوم سرمايه اجتماعي ، <شبكه اعتماد>(NETWORK OF TRUST) است . شبكه اعتماد عبارت از گروهي است كه براساس اعتماد متقابل به يكديگر، از اطلاعات ، هنجارها و ارزشهاي يكساني در تبادلات فيمابين خود استفاده مي كنند. از اينرو، اعتماد فيمابين نقش زيادي در تسهيل فرايندها و كاهش هزينه هاي مربوط به اينگونه تبادلات دارد.شبكه اجتماعي (SOCIAL NETWORK) نيز به همين موضوع اشاره دارد. افراد وقتي در درون گروه ها قرار مي گيرندبا گروه ها تعاملاتي دارندوبين آنها روابطي ايجاد مي شود.شبكه ها نقش حياتي در زندگي اجتماعي دارندو افراد مي تواننداز وجود شبكه ها براي مشورت در حل مشكلات ،براي يافتن شغل ،پيشر فت هاي شغلي ،پيشرفت تحصيلي استفاده كنند.فوكوياما شبكه را گروهي از از عاملان انفرادي مي داند كه در هنجارها وارزش هاي فراتر از ارزش ها ي متداول بازار ،مشترك هستند.

    مفهوم مفيد بعدي <شعاع اعتماد> (RADIUS OF TRUST) است . تمامي گروههاي اجتماعي داراي ميزان خاصي از شعاع اعتمادند كه به مفهوم ميزان گستردگي دايره همكاري و اعتماد متقابل اعضاي يك گروه است . در يك نتيجه گيري مي توان گفت كه هرچه يك گروه اجتماعي داراي شعاع اعتماد بالاتري باشد، سرمايه اجتماعي بيشتري نيزخواهد داشت . چنانچه يك گروه اجتماعي برون گرايي مثبتي نسبت به اعضاي گروههاي ديگر نيز داشته باشد، شعاع اعتماد اين گروه از حد داخلي آن نيز فراتر مي رود

    در ميان جامعه شناسان كلاسيك اميل دوركيم نسبت به ديگر جامعه شناسان تاكيد بيشتري بر انسجام وهمبستگي اجتماعي دارد.ونقش محوري براي اين مفهوم در تحليل هاي نظري خود قائل است.بورديو در دوران معاصر نخستين كسي است كه سرمايه اجتماعي را در چارچوب تفكر نئوماركسيسم مفهوم بندي مي كند. از ديد وي سرمايه اجتماعي بايد در ارتباط با ميزان دسترسي به منابع قدرت در جامعه تفسير شود.شايد مهمترين فردي كه نام سرمايه اجتماعي بانام او پيوند خورده است رابرت پانتام است.وي به كاركردهاي اعتماد وهنجارهاي اجتماعي در شكل گيري مبادلات و تعاملات اجتماعي توجه تام دارد.فوكوياما از طريق ربط دادن اين مفهوم با مفهوم اعتماد وتعريف آن در چارچوب كاملا اقتصادي بحث مي كند.وي تلاش مي كند تا تفاوت عملكرد اقتصادي كشورها رابر حسب تفاوت ميزان يرمايه اجتماعي را توضيح مي دهد. بر اساس نتايج مباني و چهارچوب نظري تحقيق كه با الهام از نظرات كلمن (1988)، پوتنام (1995) و فوكوياما (1999) به صورت تركيبي شكل گرفته است، به منظور سنجش سرمايه اجتماعي، براي آن سه شاخص در نظر گرفته شده است. اين سه شاخص عبارتند از؛ اعتماد اجتماعي، احساس تعهد اجتماعي و احساس تعلق اجتماعي. ميزان سرمايه اجتماعي مجموع نمراتي است كه از تركيب نمرات اين سه شاخص به دست آمده است. متغير وابسته‌ي تحقيق، هويت اجتماعي است. چهارچوب نظري متغير وابسته براساس ديدگاه كنش متقابل نمادي و به ويژه عقايد روزنبرك در تعريف خودِ اجتماعي يا «برداشت از خود» تنظيم گرديده است.

    ادبيات تحقيق:

    پروژه هاي سنجش سرمايه اجتماعي در ايران بسيار محدود اجرا شده است.علي سرزعيم وحامد قدوسي در يك پروژه پيمايشي در پنج شهر منتخب ايران (يزد،تبريز،اهواز،مشهد وتهران) به بررسي شاخص هاي سرمايه اجتماعي پرداخته اند(مركز مطالعات،1384) مسقطيان در يك تحقيق ميداني به بررسي تحولات فرهنگي با رويكردسرمايه اجتماعي در استان مازندران مي پردازدو شاخص هاي مهم سرمايه اجتماعي رامورد تحليل قرار مي دهد.حسين ملا حسيني در پژوهشي روي دانش آموزان سال سوم دبيرستان استان گلستان به بررسي ارتباط متقابل دو متغير دين و سرمايه اجتماعي پرداخته است.يافته هاي او نشان ميدهد كه بين ميزان سرمايه اجتماعي ونوع دينداري رابطه وجود دارد. يعني دينداران سنتي وقوميت گرا وتكثرگرا داراي همبستگي مثبت ومعناداري با متغير سرمايه اجتماعي هستند.

    االشوكي نيز در يك پيمايش ميداني به بررسي عوامل موثر برمشاركت اجتماعي شهروندان در اداره امور شهر(مورد منطقه 6تهران) در سال 1383 مي پردازد.(الشوكي،1383)

    از مهمترين تحقيقات خارجي مي توان به كار يزرگ رابرت پاتنام براي تبيين كارامدي نهادي وسياسي در شمال وجنوب ايتاليا در سال 1993برحسب ميزان برخورداري اين مناطق از سرمايه اجتماعي اشاره كرد.جيمز كلمن هم در سال 1988 در يكي از مطالغات خود به بررسي نقش واهميت سرمايه اجتماعي در داخل خانواده وتاثير آن برسرمايه ارتقا انساني وآموزش كودكان پرداخته و نقش سرمايه اجتماعي را در روابط بين والدين وفرزندان برجسته ساخته است.

    مركز آمار استراليا براي اندازه گيري سرمايه اجتماعي در پنج ايالت اين كشور از 1200 نفر مصاحبه حضوري رااجرامي كند.دانشگاه ميشيگان نيز پيمايش ارزش هاي جهاني را بامولفه هاي مهمي چون:اعتماد، رضايت از زندگي ،مسائل اجتماعي... را انجام ونتايج آن را منتشر كرده است.

    اهداف :

    هدف كلي: هدف كلي پژوهش آن است كه از طريق بررسي پيمايشي، ضمن تعيين ميزان برخورداري مهاجران از سرمايه اجتماعي (متغير مستقل)، نوع همبستگي آن را از نظر شدت و جهت با نحوه‌ي تعريف و برداشت افراد از هويت اجتماعي خود (متغير وابسته) مورد بررسي قرار دهد.

    اهداف اختصاصي:

    برخي ازاهداف اختصاصي تحقيق به شرح ذيل مي باشد:

    - نقش سرمايه اجتماعي در بهبود موقعيت اجتماعي مهاجران

    - تاثير سرمايه اجتماعي در رونق اقتصادي و بهبود معيشتي مهاجران

    - ميزان همبستگي مهاجران در همكاري ومشاركت متقابل

    - ارزيابي احساس اعتماد وامنيت بين مهاجران

    -بررسي رابطه طبقه اجتماعي ساكنان با هويت اجتماعي آنان

    - ارزيابي ارتقاي كيفيت زندگي مهاجران با تاكيد برمولفه هاي سرمايه اجتماعي

    فرضيه تحقيق :

    از آنجا كه هدف اين تحقيق تبيين رابطه سرمايه اجتماعي وهويت اجتماعي مي باشد فرضيات ذيل مطرح است:

    1- آيا بين ميزان برخورداري مهاجران از سرمايه اجتماعي با نحوه‌ي تعريف و برداشت آنان از هويت اجتماعي خود همبستگي قوي، مستقيم و معناداري وجود دارد. ؟ به عبارت ديگر آيا رشد سرمايه اجتماعي مهاجران در نحوه‌ي تعريف و برداشت آنان از هويت اجتماعي خود نقش موثري داشته و به نحوه‌ي بروز آن در اشكال مختلف اجتماعي مانند خانوادگي، ملي و مذهبي كمك مي‌كند؟

    2- آيا بين اعتماد اجتماعي وهويت اجتماعي رابطه وجود دارد؟

    3- آيا بين پايگاه اجتماعي فرد ومشاركت اجتماعي

    4- آيا بين ميزان تحصيلات افراد دردارا بودن سرمايه اجتماعي با هويت اجتماعي آنان رابطه وجود دارد؟

    5- آيا بين خويشاوند گرايي ساكنان منطقه برهويت اجتماعي آنان رابطه وجود دارد؟

    6- آيا بين ميزان اعتماد اجتماعي جامعه هدف به نهادها وموسسات دولتي با هويت اجتماعي مهاجران رابطه وجود دارد؟

    متغيرها (مهمترين متغيرهاي مستقل، وابسته):

    در اين تحقيق سرمايه اجتماعي متغير مستقل و متغير وابسته‌ي تحقيق، هويت اجتماعي است.

    متدلوژي:

    جمعيت هدف(جامعه آماري): جمعيت هدف ، مهاجران ( داخلي) ساكن درناحيه 2 منطقه 16 شهرداري شهر تهران است، كه حدود 1300 خانوار مي باشد. بافت مسكوني اين مناطق را قوميت هاي خاصي در برمي گيرد كه تجانس قوميتي مبناي تعيين جمعيت هدف مي باشد.

    واحد آماري:

    واحد آماري تحقيق افراد سرپرست خانواردر نظر گرفته شده است. به دليل اينكه يكي از متغيرهاي كليدي اين تحقيق مشاركت اجتماعي (به عنوان يكي از مولفه هاي اصلي سرمايه اجتماعي )استكه چنين مشاركتي بيشترتوسط افراد سرپرست خانوار صورت مي گيرد وترجيح آن است كه واحد آماري سرپرست خانوار باشد.

    روش نمونه گيري: نمونه گيري اين تحقيق به روش تصادفي ساده و حجم نمونه از فرمول كوكران بدست مي آيد.

    روش جمع آوري داده ها :

    روش تحقيق حاضر، تلفيقي است از روش‌هاي كمي ،تطبيقي وكيفي است. درروش كمي از نمونه گيري تصادفي ومصاحبه هاي ساختاريافته استفاده مي شود. درمطالعه تطبيقي شاخص هاي رفاه اقتصادي مهاجران مورد ارزيابي قرار مي گيرد.ودر مطالعه كيفي از روش هاي نمونه گيري وابزارهايي مانند نمونه كاوي، مطالعه اسناد ومصاحبه ومشاهده استفاده مي شود. در روش جمع آوري داده ها،از تكنيك پرسشنامه كه با توجه به متغيرهاي مورد نظر و معرف هاي مربوط به آن از آزمون هاي سنجش نگرش از طريق طيف ليكرت استفاده مي شود.جهت حصول اطمينان از روايي اعتبار سوالات وگزينه ها ي پرسشنامه تعدادي محدود در مرحله پيش آزمون pre-test پرسشنامه را تكميل مي كنند. جهت و شدت همبستگي ميان ميزان سرمايه اجتماعي مهاجران با نحوه‌ي تعريف و برداشت آنان از هويت اجتماعي خود بررسي خواهدشد.

    روش تچزيه وتحليل :

    براي سنجش متغيرهاي تحقيق از نرم افزار SPSS وبا استفاده از آمار توصيفي واستنباطياستفاده خواهد شد.بررسي رابطه متغيرها از طريق آزمون هاي آماري ضريب همبستگي پيرسون، CHI_SQUREوتحليل واريانس (آزمون (F انجام خواهدشد.

    نام ونام خانوادگي مجري پژوهش: ابراهيم معظمي گودرزي

    آدرس/تلفن/email:تهران –خيابان دكتر فاطمي – مركز آمار ايران- طبقه پنجم-تلفن:88964475

    Email:imggoodarzi@yahoo.com

    منابع:

    - سرزعيم،علي، قدوسي ،حامد،پيمايش سرمايه اجتماعي در شهرهاي منتخب ايران، 1384مركز مطالعات وتحقيقات سازمان هاي جامعه مدني ،تهران

    - الشوكي ،سيد يحيي ،بررسي عوامل موثر برمشاركت اجتماعي شهروندان در اداره امورشهر مورد منطقه 6 تهران ، 1383، پايان نامه كارشناسي ارشد دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران

    - اكبري،امين ،بررسي تاثير سرمايه اجتماعي برمشاركت سياسي اجتماعي (مطالعه موردي در روستاي فارسينج شهرستان سنقر) 1382، پايان نامه كارشناسي ارشد دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران

    - اونق ناز،محمد، بررسي رابطه بين سرمايه اجتماعي وكيفيت زندگي ،1384، پايان نامه كارشناسي ارشد دانشكده علوم اجتماعي دانشگاه تهران

    - اداره آمار استراليا،Social capital survey 2002

    + نوشته شده در شنبه یازدهم آذر 1391ساعت 22:50 توسط مترجم سيدخليل مرتضوي 9143812719
    شنبه هشتم بهمن 1390

    بازدیدکنندگان محترم  وبگاه اس ام اس و پیامک ایرانی

     

    شما میتوانید جدیدترین و زیباترین پیامک های

    خود را پیشاپیش به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز

    به سامانه پیامک زیر ارسال فرمائید.


     

    30001825000197 

     

     توجه کنید که از انعکاس اس ام اس ها


     و مطالب غیر اخلاقی و خلاف عرف اجتماعی معذوریم.


    سامانه دریافت پیامک ما

     

    30001825000197


    توجه کنید که به مناسبت فرا رسیدن عید نوروز ، فقط پیامک های مربوط به این ایام در سایت لحاظ میشود .


    برچسب‌ها: اس ام اس و پیامک جدید
    اس ام اس جديد نوشته شده در 23:44 توسط سهیل.
    2 نظر
    یکشنبه بیست و هشتم اسفند 1390
    اس ام اس جدید عید نوروز

    .

    .

    ____
______
اینهاخطهای دفترمه.


    در واپسین روزای سال90

    یه جمله یادگاری برام بنویس.

    سال نو مبارک،


    (صائب زرین از رامهرمز)

    0916990XX06

    و

    0919533XX04

    و

    0911775XX37

    و

    0917557XX81

    و

    0936509XX36

    .

    .

    .

    اس ام اس سال جدید

    .

    .

    اسفند رو به پایان است؛

    وقت کوچ کردن به فرودين است،

    وقت بخشيدن و صاف کردن دل،


    پس مراببخش: اگربا نگاهی یا صدايی یا زبانی بر دلت ترکی انداخته ام.


    0913857XX17

    .

    .

    .

    اس ام اس باحال عید نوروز

    .

    .

    البرت انیشتین،زکریای رازی،اسحاق نیوتن،

    پروفسور حسابی،من و دیگردانشمندان،

    سال خوشی را برای شما ارزومندیم


    (نسترن)

    0918861XX97

    .

    .

    اس ام اس رسیدن فصل بهار

    .

    .

    بوي باران، بوي سبزه، بوي خاك/ شاخه هاي شسته، باران خورده،پاك/

    آسمان آبي و ابر سپيد/ برگهاي سبز بيد/ عطر نرگس، رقص باد/

    نغمه ي شوق پرستوهاي شاد/... نرم نرمك ميرسد اينك بهار/

    خوش به حال روزگار!


    (الهام از اردبیل)

    0914880XX01

    .

    .

    .

    پیامک عید نوروز

    .

    .

    .

    گرتوسبزی سبزم " گرتوشادی شادم"

    من زشیرینی توفرهادم "

    وطنم،ایرانم ،عید نوروزمبارک بادم

    " که توابادی ومن ازادم

    "سال نومبارک "


    0939435XX44

    .

    .

    اس ام اس جدید عید نوروز

    .

    .

    خدا یا زمان در گذر است.


    و مخلوقات در تغییر.


    و سال جدید در شرف حلول.


    و به ناچار 
تغییر تغییر تغییر....

    
پس برایت ارزومندم که:

    
زندگیت به بهترینها تغییر کند.


    عید پیشاپیش مبارک.


    (سجاد صفری از میانه
)

    0912402XX93

    .

    .

    اس ام اس سال جدید

    .

    .

    بي اجازتون دفتر365برگ جديدتون رو دادم به خدا

    تا بهترين تقدير رو براتون بنویسه

    میخواستم اولین نفری باشم که با تمام وجود

    برای سال جدید براتون شادی بخوام.

    تقدیم به بهترينم مريم در گرگان

      ( آرش)

    0919441XX44

    و

    0911216XX25

    و

    0937834XX04

    و

    0937767XX04

    و

    0912628XX70

    و

    0937818XX86

    و

    0939604XX88

    و

    (مریم از اردبیل)

    0914966XX64

    و

    0912628XX70

    و

    0919194XX22

    .

    .

    .

    اس ام اس تبریک عید نوروز

    .

    .

    .

    پشت هركوه سبزه زاريست

    پر از يادخدا در آن باغ كسى ميخواند

    كه خداهست،غصه چرا؟

    باآرزوي سالي خوش براى شما.

    تقدیم به همسر عزیزم عاطفه ودختر گلم روژین.


    (علی از آمل)

    0911327XX49

    .

    .

    پیام تبریک سال نو شمسی

    .

    .

    .

    می گن وقتی بهارداره میاد

    بایداز 5روزقبل گلها روخبرکرد

    میخواستم خبرت کنم

    گلم بهار4 ‎روزه دیگه میاد..

    پیشاپیش بهارقشنگت مبارک

    تقدیم به همسرعزیزم بهرام که جاش همیشه توقلبمه


    0919403XX64

    .

    .

    اس ام اس زیبا به مناسبت عید

    .

    .

    .

    عيد واقعي از آن کسي است

    که آخر سالش را جشن بگيرد نه اول سال را


    0911737XX14

    .

    .

    اس ام اس عید نوروز

    .

    .

    امروز دو نفر از من آدرس و شماره تو رو ازم خواستن

    منم بهشون دادم یکیشون خوشبختی واون یکی سعادت

    سال91میان سراغت.

    عیدت مبارک


    0939813XX90

    .

    .

    پیامک ویژه تبریک عید نوروز

    .

    .

    ایشالله هرروز تون، مثل نوروز باشه/ حالتون و فالتون، شاد و پیروز باشه/

    مثل بهارون، باشین گل افشون/ همیشه خرم، همیشه خندون


    (افشار از کازرون)

    0937690XX83

    .

    .

    .

    پیامک جدید عید نوروز

    .

    .

    ميترسم از روزي كه چيني ها عيد نوروز را بسازند

    و بجاي اصل بفروشند،

    پس بياييد هر روزمان را نوروز بگيريم.

    نوروز مبارك


    0937133XX10

    .

    .

    اس ام اس مذهبی عید نوروز

    .

    .

    .

    بازهم انتظار بهار را روز شماری و دقیقه شماری میکنیم

    خدایا تو سال نود و یک انتظار بهار جاویدان عید مسلمانان جهان را

    با آمدن ولی عصر _عج_ لحظه شماری میکنم

    اللهم عجل لولیک الفرج


    0937506XX49

    .

    .

    اس ام اس نوروز باستان

    .

    .

    فرا رسیدن عید سعید باستان


    این یادگار نیاکان


    بر همه شما نیکان

    مبارک باد ؛


    تقدیم به نامزدم سحر

    (مهدی از قزوین)

    0912181XX56

    .

    .

    اس ام اس مخصوص فرا رسیدن بهار

    .

    .

    بهار،همه طراوتش رامدیون یك ګل است:

    ګل زیبای نرګس......عیدت مبارك.


    (مرتضی عیدی وندی ، مسجد سلیمان)

    0937147XX52

    .

    . اس ام اس

    .

    اس ام اس نوروزی

    .

    .

    سلامتي،سعادت،سيادت،سروري،سبزي

    و سرزندگي هفت سين سفره زندگي تان باشد...

    تقدیم به همسرعزیزم صبا


    (م.م از کنگاور)

    0918938XX52

    .

    .

    اس ام اس حالگیری مردان از زنان به مناسبت عید نوروز

    .

    .

    عید آمد و فكر تازه تر باید كرد

    يك همسر تازه زیرسر باید كرد

    آن همسر كهنه دردسر میباشد

    بشتاب كه رفع دردسر بایدكرد!

    عيدو همسر جديد مبارك


    0913106XX43

    .

    .

    .

    پیامک عید نوروز

    .

    .

    آرزو دارم روزهایی که پیش رو داری ...

    
آغاز آن روزی باشدکه آرزو داری!


    سال نو پیشاپیش مبارک

    (علي ريسي از بندر كوهستك)

    0917165XX49

    .

    .

    اس ام اس باحال عید نوروز

    .

    .

    پخ پخ ميخواستم بگم عيدت مبارک!


    0919906XX51

    .

    .

    اس ام اس نوروزی

    .

    .

    .

    ای کاش هرروز نوروز بود

    تا بهانه ای باشد تا به تو اس ام اس بدهم

    
عیدت مبارک


    0914672XX21

    .

    .

    اس ام اس عید نوروز

    .

    .

    بی توارزومیکنم لحظه تحویل سال هیچگاه نرسد

    امسال بدون تو نوروز برایم مفهومی ندارد

    محمدرسول خیلی دوستت دارم خواهش دارم بذارین توسایت

    (نسرین ازکاشان)

    0913264XX31

    .

    .

    پیامک به مناسبت عید نوروز

    .

    .

    فرارسيدن نوروز باستاني،

    يادآور شكوه ايران و يگانه يادگار جمشيدجم

    برهمه ايرانيان پاك پندار،

    راست گفتار و نيك كردار خجسته باد.

    تقديم به عزيزم آرزو هر جند دوري از ما بازم دوست دارم.


    0937362XX82

    .

    .

    اس ام اس عید

    .

    .

    عید چندبار بهم سر زد اما تونه


    0913550XX08

    .

    .

    اس ام اس تبریک سال نو

    .

    .

    درفرازآسمان های بی کسی

    من موندم و عشقم ب ادلواپسی

    پس بیا سال نورو به هم تبریک بگیم با دلواپسی!


    (فاروق ازسنندج)

    0918575XX25

    .

    .

    .

    اس ام اس عید نوروز

    .

    .

    یک سلام قشنگ تقدیم به کسی که نامش در بهار من

    یادش در اندیشه من

    و محبتش در قلب من

    و دیدارش ارزوی من هست

    **عیدت مبارک**

    *تقدیم به نعیمه جونم که اولین روز سال 91 با هم عقد میکنیم*


    (یاسین هستم از اورمیه)

    0914347XX89

    .

    .

    پیامک ویژه سال نو

    .

    .

    ازآمدن بهار شادم واز رفتن زمستان ناراحت!


    0935324XX37

    .

    .

    اس ام اس عید

    .

    .

    .

    عيدرابهانه ميكنيم تا به خوباني كه دوستشان ميداريم

    سلامي بدهيم.نام نيكتان درانديشه ماو مهربزرگتان درقلب كوچك ماست .

    عيدتان پیشاپیش مبارك


    (سهراب حیدری -جویم)

    0917381XX11

    .

    .

    .

    پیامک باحال عید

    .

    .

    .

    کیک وکلاغ واردک/کبریت وگازوفندک/

    میگن بهش بگیدکه/عیدشمامبارک

    
تقدیم به عشق قدیمیم عطیه؛


    (مرتضی)

    0937678XX13

    .

    .

    اس ام اس سال نو

    .

    .

    خدا یا زمان در گذر است.


    و مخلوقات در تغییر.

    
و سال جدید در شرف حلول.


    و به ناچار 
تغییر تغییر تغییر....


    پس برایت ارزومندم که:


    زندگیت به بهترینها تغییر کند.


    عید پیشاپیش مبارک.



    0912402XX93

    .

    .

    .

    اس ام اس عید نوروز

    .

    .

    پروردگارا در روزهاي پايانى سال به خواب دوستانم،

    آرامش /

    به بیداریشان، آسایش/

    به زندگیشان، عافیت /

    به عشقشان، ثبات/

    به مهرشان، وفا /ب

    ه عمرشان، عزت/

    به رزقشان، بركت/

    و به وجودشان، صحت عطا بفرما.

    آمين

    
سال نو مبارک

    (


Kamy_176 از شهر مریوان.شهر زریوار)

    0935695XX67

    .

    .

    اس ام اس جدید عید

    .

    .

    دلت شاد و لبت خندان بماند

    برایت عمر جاویدان بماند

    خدا را میدهم سوگند بر عشق

    هر ان خواهی برایت ان بماند

    بهایت ثروتی افزون بریرد

    که چشم دشمنت حیران بماند

    تنت سالم سرایت سبز باشد

    برایت زندگی آسان بماند

    تمام فصل سالت عید باشد

    چراغ خانه ات تایان بماند

    عیده نوروز پیشاپیش مبارک  سميه جونم


    0912101XX10

    .

    .

    اس ام اس عید

    .

    .

    سلام ميخام بگم زمستون با همه سپيديش

    به پاي رنگ صورتي گلاي قشنگ بهاري هم نميرسه

    پس آرزو دارم دلاتون هميشه بهاري باشه.

    تقديم به همسرم‎  ‎ فاطمه‎


    0917112XX17‎

    .

    .

    .

    پیامک نوروزی

    .

    .

    .

    میگن وقتی بهارداره میاد

    باید از چندروزقبل گل رو خبرکرد

    
خواستم خبرت کنم گلم.

    تقدیم به آرزوم رضا

    0935186XX39

    و

    تقدیم به کسی که همیشه بهترینو برامون میخواد ولی مانمی فهمیم..

    (شراره از کرمان)

    0914009XX10

    و

    0914966XX64

    و

    0938021XX41

    و

    پیشاپیش بهارقشنگت مبارک‎ حسين عزيزم

    0919749XX26

    .

    .

    اس ام اس نوروزی (دلتنگی)

    .

    .

    .

    بهارامسال بى تو برايم ازپاييز غم انگيز تر است

    الهه جانم ...


    0936266XX50

    .

    .

    .

    اس ام اس جدید عید نوروز

    .

    .

    نفس بادصبا♥ عشقي ازجنس طلا♥

    دوري ودفع بلا♥ سال پرسود و صفا♥

    ياري ازسوي خدا♥ همه تقديم شما♥♥♥

    سال نو مبارك.


    0916926XX33

    .

    .

    .

    اس ام اس غمگین عید

    .

    .

    اینو مینویسم فقط واسه اینکه

    بدونی که بدون تو عیدم دیگه صفایی نداره.


    0936299XX70

    .

    .

    اس ام اس سال نو

    .

    .

    پروردگارا در روزهاي پاياني سال 90،

    به خواب دوستانم آرامش،

    به بیداریشان آسایش،

    به زندگیشان نشاط،

    به عشقشان ثبات،

    به عهدو مهرشان وفا،

    به عمرشان عزت،

    به رزقشان بركت و به وجودشان صحت،

    عطا بفرما.

    آمین.


    0913244XX29

    .

    .

    .

    پیامک عید نوروز sms

    .

    .

    الهی با خاطری خسته از اغيار و به فضل تو اميدوار ،

    دست از غیرتو شسته و در انتظار رحمتت نشسته ام;


    بدهی، کریمی;
ندهی، حکیمی;
بخوانی، شاکرم;


    برانی ،صابرم;
الهی احوالم چنانست که میدانی و اعمالم چنین است که میبینی;


    نه پای گریز دارم و نه زبان ستیز;


    یاارحم الراحمین 
بهترینها رادراین روزهاى پاياني سال

    براي دوستانم که ازبهترينهاهستند مقدر فرما¤


    0917650XX86

    .

    .

    پیامک مخصوص سال نو

    .

    .

    خدا و ندا :


    در این آخرین روزهای سال دل همه کسانی که دوستشان دارم

    را چنان در جویبار زلال رحمتت شستشو ده که
هر کجا تردیدی هست

    ایمان وهر کجا زخمی هست مرهم،
هر کجا نومیدی هست امید

    و
هر کجا نفرتی هست عشق جای آنرا فرا گیرد.


    آمین یارب العالمین.

    پیشاپیش سال نومبارك


    0936296XX77

    .

    .

    .

    پیامک جدید عید نوروز

    .

    .

    .

    دوقدم مانده به خنديدن برگ

    يك نفس مانده به ذوق گل سرخ

    چشم درچشم بهاري ديگرتحفه اي يافت نكردم

    كه كنم هديه تان يك سبدعاطفه دارم

    همه ارزانيتان سال نومبارك

    آميدوارم سال خوبي رادرپيش روداشته باشيد


    0913244XX29

    .

    .

    اس ام اس عید

    .

    .

    .

    نمي دونم هفت سين عيدو اماده كردي يانه

    اما من اين هفت سين رو تو سفره ي دلت ميندازم

    1 _سايه ي خدا2_سلامتي 3_سرسبزي

    4_سخاوت 5_سرشت نيكو 6_سالي سرشارازنعمت

    7_وسين هفتم سيب خنده بر روي لبانت خوش وخرم باشي


    (سمیه ازشهرکرد)

    0913676XX56

    .

    .

    .

    اس ام اس سرکاری سال نو

    .

    .

     من تاچند روز ديگه دارم ميرم

    شايد اذيتت كرده باشم

    شايد كسي كه بعد من مياد از من بهتر باشه

    اگه خوبي بدي از من ديدي ببخش

    قول بده فراموشم نكني

    خدا حافظ

    .

    .

    از طرف سال 90

    (رويا ح از تهران)

    0938234XX53

    .

    .

    پیامک نوروز

    .

    .

    .

    نوروزها می آیند و یکی پس از دیگری می گذرند

    ای کاش به جای نوروز روزهای نو را جشن بگیریم


    (پریسا)

    0937371XX41

    .

    .

    اس ام اس فینگیلیش عید نوروز

    .

    .

    bahar behtarin bahane baraye aghaz،

    va aghaz behtarin bahane baraye zistan ast.

    sale no mobarak.


    (فرزادعباس نژاد)

    0937903XX36

    .

    .

    sms عید نوروز

    .

    .

    شیشه می شکند وزندگی می گذارد

    نوروزمی اید تابه ما بگوید تنها محبت ماندنی است

    پس دوستت دارم چه شیشه باشم چه اسیر سرنوشت

    نوروز 91مبارک


    (مهدی اصفهان)

    0937202XX57

    .

    .

    .

    پیامک تبریک عید نوروز

    .

    .

    .

    سلامتی،سعادت،سیادت،سرور،سروری،

    سبزی،سرزندگی،

    هفت سین سفره زندگیتان باشد

    نوروز91مبارک.


    0915407XX22

    .

    .

    اس ام اس شب عید

    .

    .

    به علت ترافيك smsها درشب عيد

    ازالان عيدرابه شما تبريك مىگويم


    ( امين از ورامين)

    0938815XX69

    .

    .

    sms عید

    .

    .

    ای یزدان پاک!


    دراین روزهای واپسین سال،


    دلها راچنان در دریای زلال مهرت شستشو ده،


    که هرکجاتردیدی هست ایمان،
هرکجازخمی هست مرهم،

    
هرکجا نومیدی هست امید،
و هرکجا نفرتی هست عشق جای آنرا فراگیرد.


    (
فرهاد از سراب)

    0935324XX34

    .

    .

    .

    اس ام اس زیبا ویژه عید نوروز

    .

    .

    اخرین لحظه های زمستانت

    پراز نم نم ارزوهای قشنگ اولین لحظه های بهارت


    0937058XX43

    .

    .

    .

    اس ام اس تبریک بهار و سال جدید

    .

    .

    .

    بهار را به تو تبريك نميگويم،

    تو را به بهار تبريك ميگويم،

    تو از هر بهار برايم ارزنده ترى،

    بهارم،بهارت مبارك.

    (زهرا-تهران)

    0935533XX77

    .

    .

    اس ام اس عید نوروز

    .

    .

                                                   

       

     

                                                        

     

                                               

     

                                                       

     

                                

     

                                                          

     

                                

     

                                                        

     

                        

     

                                                             

     

                                                  

       

                                                           

                                               

                                          

     

                                                          

     

                                          

     

                                                          

     

                                 

     

                                                      

     

                                   

             

                                                           

                     

                       

     

                                                         

     

                                

                                                               

                                            

    Sporting cursed at the Camp Nou

    www.fcbarcelona.cat

    03/01/2012 11:29

    Sporting Gijon have only won once in forty visits to the Camp Nou in the League

    They’ve accumulated nine consecutive defeats at the Camp Nou

    Sporting Gijón, Barca's next opponents at the Camp Nou, have very negative dynamics away at Barça in the League. Of the 40 games they have played there, only once have they emerged victorious, and that was a long time ago, in the1986/87 season, when they won well (4-0). Since then, the balance between the Catalan and the Asturian sides at the Camp Nou is 14 wins for Barça, and just one draw.

    Eleven years absence

    In fact, Sporting have lost their last nine games at Barcelona. The red and whites were relegated to the Second Division in 1998, and it took them eleven years to get back to the top flight. Since their last promotion, Barça have won 3-1 (2008/09), 3-0 (2009/10) and 1-0 (2010/11). Indeed, in the most recent precedent, the defending champions had to work hard to win the three points. A solitary goal from Villa decided the match.

    آبی و اناری هامنبع: سایت رسمی باشگاه
    مترجم:سيدخليل مرتضوي سولاكان


    آبیدال، مدافع فرانسوی بارسا، برای 10 روز قادر به تمرین نخواهد بود، در حالیکه تیاگو، هافبک تیم با مشکلات مصدومیت درشت نی پای راست خود مواجه شده است.

    آبیدال و تیاگو نتوانستند در تمرین عصر پنجشنبه، پس از بازی های دوستانه ملی، برای بازی مقابل اسپورتینگ شرکت کنند. طبق گزارش تیم پزشکی، اریک آبیدال بازی تیم ملی کشورش را با کشیدگی عضله ران به پایان رسانده است. آسیب دیدگی آبیدال امروز مورد برسی های بیشتر قرار گرفت و مشخص شد که این بازیکن برای 10 روز قادر به تمرین نخواهد بود.

    .: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

    تیاگو آلکانتارا، در جلسه تمرین تیم ملی اسپانیا، متوجه درد در پای راست خود شد. تست های پزشکی نشان داد که استخوان درشت نی پای راست این بازیکن دچار مشکل شده است؛ روند بهبودی تیاگو، مشخص خواهد کرد که او چه مدت در خدمت تیم نخواهد بود. همچنین، لیونل مسی نیز بازی بارسلونا مقابل اسپورتینگ را بدلیل محرومیت از دست خواهد داد.

    آبی و اناری هامنبع: سایت رسمی باشگاه
    مترجم: پویا صفری


    هافبک بارسا در بین بازیکنان بازیساز پنج لیگ مطرح اروپا، با داشتن 1553 پاس سالم در زمین حریف صدر نشین است و هم تیمی های او مسی و آلوز در جایگاه دوم و چهارم قرار دارند.

    ژاوی هرناندز با داشتن رکورد 1553 پاس در زمین حریف در بین بازیکنان لیگ های اروپایی، انگلیس، ایتالیا، آلمان، فرانسه و اسپانیا، در صدر قرار دارد. پنج نفر برتر این رده بندی عبارتند از: مسی (1351)، ژابی آلونسو (1271)، دنی آلوز (1215)، مایکل آرتتا (1207)، که در این میان سه نفر از برترین ها از بازیکنان بارسا هستند.

    .: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

    برتری تنها در زمین حریف نیست

    ژاوی هرناندز در این آمار فقط در زمین حریفان از سایر رقبا پیش نیست؛ بلکه او در بین برترین بازیسازان مسابقات نیز با 2139 پاس سالم، تنها کسی است که از مرز 2000 پاس عبور کرده است. به دنبال او ژابی آلونسو (1985)، آندره پیرلو (1925)، فیلیپ لام (1896)، مایکل آرتتا (1804) قرار دارند.

    اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
    مترجم: پویا صفری


    اسپورتینگ گیخون از 40 باری که تا به حال به نیوکمپ آمده است تنها موفق به کسب یک برد شده است، همچنین آن ها تجربه 9 شکست متوالی در نیوکمپ را هم دارند.

    اسپورتینگ گیخون که رقیب بعدی بارسا در نیوکمپ می باشد، موفقیت های بسیار کمی را در این ورزشگاه تجربه کرده است. از 40 دیداری که آن ها در نیوکمپ بازی کرده اند، تنها یک بار با پیروزی از میدان خارج شده اند. آن پیروزی هم به سال های دور بر می گردد. گیخون در فصل 1986/87 موفق به پیروزی 4-0 شده است، این پیروزی تنها برد این تیم در نیوکمپ است. از آن زمان به بعد کفه ترازو نشان از برتری کاتالان ها نسبت به اهالی آستوریان می دهد؛ 14 برد برای بارسا و تنها یک تساوی.

    .: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

    11 سال غیبت

    در واقع اسپورتیگ 9 بازی پیاپی است که در خانه بارسا شکست می خورد. قرمز و سفید ها در سال 1998 به دسته پایین تر اسپانیا سقوط کردند، آن ها 11 سال انتظار کشیدند تا اینکه دوباره به لالیگا بازگشتند. بعد از صعود دوباره گیخون به لالیگا، بارسا همه بازی هایش را در نیوکمپ مقابل این تیم پیروز شده است. 3-1 (2008/09)، 3-0 (2009/10) و 1-0 (2010/11). در آخرین دیدار این دو تیم در نیوکمپ تک گل داوید ویا سرنوشت ساز شد و بارسا با نتیجه 1-0 آن دیدار را با پیروزی پشت سر گذاشت.

    اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
    مترجم: پویا صفری


    باشگاه بارسلونا از زمان تشکیل تا به حال 4 بازی در بیست و نهم فوریه انجام داده است. در این خبر بر این 4 بازی و اتفاقاتی که در آنها رخ داده است، مروری کوتاه خواهیم داشت.

    1948 - بارسا 6-0 سویا

    این بازی در هفته 22 لیگ فصل 1947 /48 برگزار شد که در آن زمان رقابت سختی ما بین بارسا و والنسیا وجود داشت. در آن فصل انریکه فرناندز اروگوئه ای هدایت بارسا را بر عهده داشت؛ 6 گل این بازی توسط بازیکنانی چون سزار 3 گل، فلورنسیو 2 گل و تک گل گونزالووی سوم به ثمر رسید.
    ولاسکو، الیاس، کورتا، گونزالووی سوم، کالوت، گونزالووی دوم، باسورا، سی گوئر، سزار، فلورنسیو و واله ترکیب بازیکنان بارسا در بازی مقابل سویا را تشکیل می دادند که درهمان نیمه اول با نتیجه 5-0 از رقیب خود پیش افتادند. در انتها بارسا با 2 امتیاز بیشتر نسبت به والنسیا و با 37 امتیاز به قهرمانی لیگ رسید.

    .: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

    1976 -راسینگ 2-1 بارسا

    اما 28 سال بعد همه چیز خیلی متفاوت بود. این بازی در هفته بیست و چهارم فصل 1975/46 صورت گرفت و بارسا با شکست 2-1 در این بازی در ساردینرو، 5 امتیاز از تیم رئال مادرید و 4 امتیاز از تیم اتلتیکو مادرید عقب افتاد. در آن فوریه سرمربی آلمانی بارسا، هنس ویسویلر، بازیکنانی چون مورا، تام دلا کروز، میگوئل، آلبلادژو، کاستاس، کورومیناس، رکساچ، سوتیل، کرایوف، آسنسی و میر در ترکیب اصلی جای داده بود و نیسکنز و مارسیال در خارج از زمین قرار داشتند؛ بارسا بازی را به تیم با انگیزه ریسینگ با گلهای زوویریلا (کسی که یک سال به بارسا پیوست) و آیتور آگوایره واگذار کرد و گل دقایق پایانی میر مانع شکست بارسا نشد. رئال به قهرمانی لیگ رسید و بارسا با 5 امتیاز کمتر به مقام دوم لیگ دست یافت.

    lionel messi biography

    Summary

    Lionel 'Leo' Messi was born on the 24th June 1987 and is an Argentine football player who currently plays for FC Barcelona in Spain. Messi is the captain of his national team, Argentina, and plays predominantly as a forward.

    Messi's style of play has been likened to Diego Maradona, who is regarded as one of the best players of all time, however Messi is on the way to becoming arguably even greater than his compatriot. Maradona even declared Messi as his 'successor' in 2006 and the young Argentine has reaffirmed this early forecast by reaching the summit of world football.

    Messi has already received two Ballon d'Or awards (2009 and 2010) and is in-line to receive his third consecutive, a feat only achieved before by Michele Platini.

    Leo was recognized playing football to a high level at a young age, his talents obvious to those around him. He was always regarded as one of the most skillful and effective players during his youth, but there were concerns about his height and physicality. Playing for Newell's Old Boys in Rosario, Argentina, Messi was snapped up by Barcelona in 2000 who offered to pay for the growth hormone treatment he would need to advance in his career. Newell's could not afford the treatment, so Leo's family agreed that a move to Europe was the best decision for the youngster's promising career.

    Messi excelled for the Barcelona youth team and made his breakthrough to the first team in the 2004-2005 season. Messi was the club's youngest ever scorer in that season and he went on to win a La Liga and Champions League double in 2006, despite not featuring in the final against Arsenal.

    The 2006-2007 season was when Messi cemented his place in the first team, one of his most memorable matches was his incredible hat-trick against arch rivals Real Madrid.

    Messi had a phenomenal season in 2008-2009, leading his club to an unprecedented treble, one of the greatest moments in the club's history, notching 38 goals. Messi surpassed that mark the following season with 47 goals, equal to legend Ronaldo in the late 90s. Messi's performance in 2010-2011 was even better, scoring 53 goals, the same tally as Real Madrid forward Cristiano Ronaldo.

    So far, Messi has accumulated 5 La Liga titles and 3 Champions League titles, his most significant accolades (as a team) for the club. Messi was also notably the top scorer in the 2010-2011 Champions League season, which was the third time in a row he has been the competition's top scorer.

    At International level, Messi came to the fore at the 2005 Fifa Youth World Championship where he emerged as a phenomenon. He scored five goals in the tournament and soon after broke into the senior team. In 2006 he had made the first team and picked up a runners-up medal at the 2007 Copa America tournament. Messi won the gold medal for Argentina at the 2008 Olympics and was the tournament's stand-out player. To date, Messi has scored 18 goals in 64 games for his country

    مصاحبهمنبع: سایت رسمی باشگاه
    مترجم: پویا صفری


    مربی بارسلونا که زمانی به عنوان بازیکن مربی باسکی فعالیت می کرد، در خصوص گیخون این چنین توضیح می دهد: «آنها تیمی تهاجمی، دارای بازی مستقیم و همچنین شخصیت تیمی هستند».

    میدان شنبه شب در قالب لالیگا در نیوکمپ کمی غیر معمول خواهد بود؛ بازی ای که باید بدون مسی، بوسکتس و آبیدال انجام گیرد. بارسا در این مسابقه باید با تیمی روبه رو شود که یکی از کهنه کاران لالیگا، خاویر کلمنته، هدایت آن را به عهده دارد. مربی بارسا معتقد است: «شکست دادن تیم های او سخت خواهند بود. تیم آنها دارای بازی تهاجمی و مستقیم است. آنها از شخصیت بالای تیمی برخوردارند. فکر نمی کنم بازی فیزیکی را پیش رو داشته باشیم. در تیم ملی او هیچ گاه اجازه بازی تخریبی به ما نمی داد، در واقع روش بازی او کاملا تهاجمی است».

    .: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

    سبکی غیرقابل کاربرد

    بازی امشب تقابل دو سبک فوتبال متفاوت است؛ مالکیت توپ بالا و کنترل بازی توسط بارسلونا در برابر بازی مستقیم گیخون. گواردیولا گفت: «من سبک بازی کلمنته را می دانم؛ او انتقال سریع توپ از خط هافبک به مهاجمین و پایه ریزی حملات سریع را در دستور کار قرار می دهد. اگر ما نیز بتوانیم با این بازیکنان چنین کاری انجام دهیم قطعا موفق خواهیم بود. خواسته ما نیز این چنین است که تنها با چند پاس خلق موقعیت کنیم اما این روش برای تیمی که هر سه روز یک بازی انجام می دهد غیر ممکن است، چون در انتها به مصدومیت تمامی بازیکنان منجر می شود».

    اخبار بارسامنبع: سایت رسمی باشگاه
    مترجم: پویا صفری


    بارسلونا برای بازی خانگی با تیم اسپورتینگ، تعدادی از بازیکنان خود را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد و ما در اینجا به انتخاب های گواردیولا برای جانشینی این بازیکنان می پردازیم.

    بارسلونا تا به اینجای فصل در برخی دیدارها نتوانسته است از بازیکنانی چون مسی، بوسکتس و یا آبیدال استفاده کند؛ مسی و بوسکتس به دلیل دریافت 5 کارت زرد محروم هستند و مدافع فرانسوی نیز مصدوم است.

    .: سایت تخصصی هواداران بارسلونا درایران :.

    بازیکن آرژانتینی در 6 بازی از ابتدا در ترکیب حضور نداشته است و سرجیو بوسکتس و اریک آبیدال به ترتیب 14 و 9 بازی تیم را از دست داده اند. در ادامه به انتخاب های موجود برای جانشینی آنها می پردازیم

    زندگی نامه امام حسین (ع)

    Print This Post ارسال به دوست

    امام حسین (ع) در سوم شعبان سال چهارم هجری در مدینه به دنیا آمد. رسول خدا (ع) نام این فرزند زهرا (ع) را “حسین” نهاد. وی مورد علاقه شدید پیامبر خدا (ع) بود و آن حضرت در باره او فرمود: “حسین منی و انا من حسین…” و در آغوش پیامبر بزرگ شد. هنگام رحلت رسول خدا، شش ساله بود. در دوران پدرش علی بن ابی طالب (ع) نیز از موقعیت والایی برخوردار بود. علم، بخشش، بزرگواری، فصاحت، شجاعت، تواضع، دستگیری از بینوایان، عفو و حلم و … از صفات برجسته این حجت الاهی بود. در دوران خلافت پدرش، در کنار آن حضرت بود و در سه جنگ “جمل”، “صفین” و “نهروان” شرکت داشت.

    پس از شهادت پدرش که امامت به حسن بن علی (ع) رسید، همچون سربازی مطیع همراه برادر رهبر و مولای خویش بود. پس از انعقاد پیمان صلح، با برادرش و بقیه اهل بیت (ع) به مدینه آمدند. با شهادت امام مجتبی (ع) در سال ۴۹ یا ۵۰ هجری، بار امامت به دوش سید الشهدا (ع) قرار گرفت.

    آن امام همام دارای شش پسر و چهار دختر بودند: علی اکبر، علی اوسط، علی اصغر، محمّد، عبداللّه و جعفر  و به غیر از علی اوسط که منظور امام زین العابدین (ع) است، باقی در کربلا به درجه رفیع شهادت رسیدند و بعضی سه دختر گفته اند: زینب، سکینه و فاطمه (س) و این قول اصحّ است که زینب نام دو دختر به نام های صغرا و کبرا بوده است.

    تعداد صفحات : 3

    درباره ما
    Profile Pic
    ARTICLES
    اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 84
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 5
  • آی پی دیروز : 27
  • بازدید امروز : 7
  • باردید دیروز : 33
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 42
  • بازدید ماه : 64
  • بازدید سال : 812
  • بازدید کلی : 11,082